جراحی چال گونه

تاریخ درج: 1398/06/20
چال لپ تنها فلج عضلانی است که باعث زیبایی چهره شده و معیاری برای زیبایی می باشد. افراد دارای این معیار در هنگام لبخند، حالت چال و تو رفتگی در لپ خود دارند که باعث جذابیت چهره آنان می شود. امروزه افراد زیادی به دنبال ایجاد چال گونه بر روی لپ خود هستند که عمل جراحی چال گونه این امکان را برای آنان فراهم کرده است. اما قبل از انجام این عمل بهتر است به طور کامل در مورد آن اطلاعات کسب کنید.
 
- نحوه انجام عمل
جراحی چال گونه یک عمل  زیبایی سرپایی بدون بیهوشی است که دائمی بوده و نیازی به ترمیم ندارد. برای انجام این عمل، پس از استعمال داروی بی حسی روی گونه، با استفاده از ابزار مخصوص نمونه برداری، مقداری از بافت چربی و عضله گونه به صورت دورانی تراشیده شده و بدین ترتین سوراخ کوچکی روی گونه ایجاد می شود. قسمت داخلی دهان نیز بوسیله بخیه جذبی پوشانده می شود. زمان انجام این عمل 20 دقیقه بوده و دوره نقاهت آن بین 2 الی 4 هفته می باشد تا به طور کامل سوراخ ایجاد شده ترمیم و حالت طبیعی به خود بگیرد. 
البته روش دیگری نیز برای انجام این عمل وجود دارد که از طریق نخ بخیه و از درون دهان، نقطه مورد نظر را بوسیله نخ جمع می کنند. این روش به نسبت روش اول ایمن نبوده و توصیه نمی شود.
 
- مراقبت های پس از عمل
پس از جراحی چال گونه و تا زمان رفع کامل بی حسی موضعی از خوردن و آشامیدن غذا و نوشیدنی گرم و سرد و غذاهایی که نیاز به جویدن دارند خودداری کنید. برای تسکین درد و تورم با صلاح دید پزشک از کمپرس یخ استفاده کنید. بمدت حداقل 2 هفته برای جلوگیری از عفونت بیش از پیش به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید. در هنگام خواب و برای جلوگیری از تورم از دو بالش استفاده کنید تا سر کمی بالاتر قرار بگیرد. مصرف آنتی بیوتیک را تا اخر دوره ادامه دهید. در انتها اگر درد، تورم و کببودی بیش از اندازه داشتید به پزشک خود مراجعه کرده و موضوع را با وی در میان بگذارید.
 
- مراقبت های قبل از عمل
این عمل نیاز به مراقبت های ویژه قبل از عمل دارد که از جمله آن می توان عدم استعمال سیگار دو هفته قبل از عمل و عدم نوشیدن مشروبات الکلی یک هفته قبل از عمل می توان اشاره کرد. همچنین 6 ساعت قبل از جراحی نباید چیزی بخورید یا بیاشامید. حتما قبل از عمل حمام کرده و از آرایش صورت خود بپرهیزید و از لاک ناخن، لنزهای چشمی و جواهرات نیز استفاده نکنید.
 
- عوارض جراحی چال گونه
این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری دارای عوارضی می باشد که باید قبل از عمل آنها را بدانید. عفونت، خونریزی، جراحت و عدم ترمیم و ضعیف شدن عضلات صورت از جمله این عوارض می باشند. یکی از عوارضی به ندرت اتفاق می افتد کم عمق شدن و از بین رفتن کامل چال می باشد که می توانید مجددا این عمل را تکرار کنید. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :