جراحی پروتز گونه

تاریخ درج: 1398/08/06
گونه های برجسته و استخوانی یکی از عواملی است که زیبایی چهره را دوچندان کرده و باعث می شود زیباتر دیده شوید. اما برخی افراد از این نعمت خدادادی بی بهره بوده و به دنبال روشی برای برجسته سازی گونه خود هستند. یکی از روش های محبوب و ایمن در این زمینه جراحی پروتز گونه بوده که ماندگاری آن دائمی و حتی تا اخر عمر می باشد.
 
- علل افتادگی گونه
یکی از مهمترین عوامل افتادگی گونه افزایش سن می باشد که با کاهش چربی زیر پوست و از دست دادن حجم اولیه همراه است. علاوه بر این کاهش تولید الاستین و کلاژن در پوست نیز از دیگر  عواملی است که باعث می شود پوست قوام خود را از دست داده و افتاده شود. البته برخی نیز بر اثر عوامل ارثی و ژنتیکی گونه هایی صاف و پهن دارند که در آن استخوان گونه به حد کافی رشد نداشته است. این افتادگی و عدم برجستگی گونه باعث می شود صورت شما خسته و بیحال بنظر برسد. 
 
- جراحی پروتز گونه
جراحی پروتز گونه یک روش دائمی برای برجسته سازی گونه بوده که ماندگاری آن به نسبت روش های تزریق ژل، بوتاکس و لیفت با نخ بیشتر می باشد. در این روش از یک ورقه سیلیکونی به فرم گونه استفاده می شود که با بدن سازگاری داشته و به دلیل داشتن لبه های نرم هیچ گونه آسیب و خراشی را به بدن وارد نمی کند. این عمل که با بیهوشی کامل انجام می شود در حدود 30 دقیقه طول میکشد. برای انجام این عمل ابتدا گونه را به طور کامل از مواد آرایشی پاک کرده و بیمار را بیهوش می کنند. پس از داخل دهان را یعنی حدفاصل فک بالا و گونه را برش داده و پس از کنار زدن نسج نرم گونه، پروتز را بالای استخوان گونه و یا روی آن قرار می دهند و در انتها برش ایجاد شده را با نخ بخیه جذبی می دوزند. 
محل قرار گیری پروتز به هدف بیمار از جراجی بستگی دارد. اگر هدف شما درمان افتادگی و چین و چروک چهر میباشد نیاز است تا پروتز روی استخوان گونه گذاشته شود اما برای برجسته سازی و فرم دهی گونه باید در بالای استخوان گونه تعبیه شود. 
 
- عوارض پرروتز گونه
برای جراحی پروتز گونه عوارض جدی تا به حال وجود نداشته است اما ممکن است با کمی درد و تورم پس از جراحی روبرو شوید که می توانید با کمپرس آب سرد و مصرف استامینوفن این علائم را کاهش دهید. اما گاهی ممکن است به دلیل عدم مهارت پزشک با عدم تقارن و جابجایی پروتز در گونه خود مواجه شوید که نیاز است برای همگام سازی گونه یا درآوردن آن مجددا تحت عمل جراحی قرار بگیرید.
 
- مراقبت پس از جراحی
پس از جراحی گونه نیاز است که به مدت یک هفته از تمامی فعالیت های ورزشی و کاری خود فاصله گرفته و در خانه به استراحت بپردازید زیرا وجود درن زیر پوست برای تخلیه مایع و خون آبه اضافی در گونه حرکت و فعالیت را برای شما سخت خواهد کرد. همچنین برای جلوگیری از عفونت به تجویز پزشک از آنتی بیوتیک به صورت متناوب استفاده کرده و هر شب داخل دهان را با دهان شویه شستشو دهید. در انتها برای خوابیدن از دو بالش زیر سر خود استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدن تان قرار بگیرد.
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :