تکنیک های برتر در عکاسی حرفه ای

تاریخ درج: 1398/10/29
چه مبتدی باشید و چه در زمینه عکاسی با تجربه و حرفه ای باشید ، در اینجا برخی از تکنیک های برتر در عکاسی حرفه ای  آورده شده است که به شما در بهبود عکاسی کمک می کند. شما با آشنایی با این نکات می توانید به راحتی به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید و عکس را خود را چندین سطح بالا ببرید.
 
- جلوگیری از لرزش دوربین
لرزش دوربین یا تاری آن چیزی است که می تواند هر عکاس را درگیر کند و در اینجا روش هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. اول از همه بهتر است باید یاد بگیرید که چگونه دوربین خود را به درستی نگه دارید. از هر دو دست ، یکی در اطراف بدن و دیگری در اطراف لنز استفاده کنید و دوربین را برای پشتیبانی به بدن خود نزدیک کنید. همچنین ، برای عکسبرداری دستی از سرعت شاتر اطمینان حاصل کنید که متناسب با فاصله کانونی لنز شما باشد. اگر سرعت شاتر خیلی آهسته باشد ، هر حرکت غیرعمدی دوربین باعث می شود که عکس شما مبهم شود.
 
- از مثلث Exposure استفاده کنید
یکی از تکنیک های برتر در عکاسی حرفه ای این است که از سه اصل دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO کمک بگیرید. همچنین باید روابط بین این سه کنترل را درک کنید. وقتی یکی از آنها را تنظیم می کنید ، معمولا برای به دست آوردن نتایج مطلوب ، باید حداقل یکی دیگر از این سه آپشن را نیز در نظر بگیرید. بهتر است یاد بگیرید که چگونه از حالت های اولویت دیافراگم یا شاتر استفاده کنید و در نهایت در حالت دستی عکاسی کنید.
 
- استفاده از فیلتر قطبی
اگر فقط می توانید یک فیلتر برای لنز خود بخرید ، آن را قطبی ساز کنید. نوع پولارایز معمولا به صورت دایره ای است زیرا این امر به دوربین شما اجازه می دهد تا از اندازه گیری TTL (از طریق لنز) مانند قرار گرفتن در معرض خودکار استفاده کند. این فیلتر به کاهش بازتاب آب و فلز و شیشه کمک می کند. رنگ های آسمان و شاخ و برگ را بهبود می بخشد و به عکس های شما فاکتور WOW می دهد همچنین از لنز محافظت می کند.
 
- ایجاد حس عمق
هنگام عکاسی از مناظر ایجاد حس عمق کمک می کند تا بیننده احساس کند که در آنجا حضور دارد. از یک لنز با زاویه دید عریض برای نمای پانوراما و دیافراگم کوچک از f / 16 یا کوچکتر استفاده کنید تا پیش زمینه تیز باشد. قرار دادن یک شی یا شخص در پیش زمینه به احساس مقیاس کمک می کند و تأکید می کند که چقدر فاصله دارد.
 
- انتخاب پس زمینه ساده
از دیگر تکنیک های برتر در عکاسی حرفه ای استفاده از پس زمینه ساده می باشد و شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید در عکس باشد تا باعث حواس پرتی بیننده نشود. در صورت امکان ، یک پس زمینه ساده را انتخاب کنید - به عبارت دیگر ، رنگ های خنثی و الگوهای ساده. زیرا چشم به جای کانونی از رنگ یا یک ساختمان عجیب و غریب در پس زمینه ، به سمت کانون تصویر کشیده شود. 
 
- عدم استفاده از فلش در داخل
فلش به خصوص برای پرتره های داخلی می تواند خشن و غیر طبیعی به نظر برسد. بنابراین ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید بدون استفاده از فلاش ، در داخل خانه عکس بگیرید. برای این کار ابتدا ISO را به بالا فشار دهید، معمولا ISO 800 تا 1600 برای سرعت شاتر انتخاب شده تفاوت بزرگی را ایجاد می کند. از وسیع ترین دیافراگم ممکن استفاده کنید - به این ترتیب نور بیشتری به سنسور می رسد و شما یک پس زمینه خوب خواهید داشت. استفاده از سه پایه یا I.S. (لرزشگیر تصویر) لنز نیز راهی عالی برای جلوگیری از تاری است. 
 
- انتخاب ISO مناسب 
تنظیم ISO تعیین می کند که چقدر دوربین شما نسبت به نور حساس است و همچنین دانه تصویر شما چقدر خوب است. انتخاب ایزو به شرایطی بستگی دارد از جمله وقتی تاریکی می شود باید ISO را به 400 - 3200 بالا ببرید زیرا این امر باعث می شود دوربین نسبت به نور حساس تر شود ، و سپس می توانید از تاری جلوگیری کنید. در روزهای آفتابی نیز می توانید ISO 100 یا تنظیم خودکار را انتخاب کنیم زیرا نور بیشتری برای کار کردن داریم.
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :