تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق

تاریخ درج: 1398/08/22
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام خرید مام، اسپری و دئودورانت دچار سردرگمی شده و نتوانید انتخاب درستی داشته باشید. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا با اعلام تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق به شما کمک کنیم تا انتخاب درستی داشته و همیشه خوشبو باشید.
 
- تفاوت
برای درک تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق باید ابتدا معنی این دو کلمه را بدانید. دئودورانت ( deodorant ) باعث کاهش باکتری های سطح پوست که باعث بوی بد در زیر بغل می شوند شده و از این طریق، ایجاد بوی بد را کاهش می دهد، اما مام و ضد عرق ها ( antiperspirant )  همان طور که از نام آنها مشخص است، جلوی عرق کردن را گرفته و باعث کاهش فعالیت غده های تولید عرق می شوند.
 
- استفاده هر دو به طور همزمان
اگر فکر می کنید برای خوشبو ماندن در مدت طولانی نیاز به این دو محصول به طور همزمان دارید باید در هنگام خرید دقت کرده و روی بسته بندی آن را با دقت خوانده بررسی کنید و نوعی را که هر دو خصوصیت را دارد، انتخاب کنید، پس در موقع خرید، کلمات deodorant و  antiperspirant را از یاد نبرید.همچنین می توانید هر دو محصول را به طور جداگانه خریداری کرده و مصرف نمایید.
 
- مزیت دئودورانت به اسپری های ضد تعریق
 تعریق بیش از حد و خیس شدن زیر بغل یکی از عواملی است که ممکن باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس در فرد شود، در چنین شرایطی استفاده از یک ضدعرق می تواند تا حدودی جلوی عرق کردن آنها را بگیرد، اما در کل و به 2 دلیل عمده دئودورانت ها بهتر از اسپری های ضد تعریق هستند. اولین دلیل این است که ضدعرق ها دارای آلومینیوم هستند که جلوی عرق کردن را بگیرند و بدین ترتیب غدد عروقی را مسدود می کنند  اما باعث زرد شدن لباس می شوند. دلیل دیگر آنکه محلی که در آن از ضد تعریق استفاده می کنید خشک می شود اما ممکن است بدن جای دیگری را برای دفع عرق انتخاب کند و در نتیجه پوست بدن تان بیشتر عرق کند.

منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :