ترفندهای نگهداری از موی چرب

تاریخ درج: 1398/08/27
موی چرب از جمله انواع مو می باشد که نگهداری و مراقبت از آن کمی سخت و دشوار است. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید نیاز است که با ترفندهای نگهداری از موی چرب آشنا باشید تا بتوانید مدت زمان طولانی تری آن را تمیز نگه دارید. با ما همراه باشید.
 
- علل چربی مو
از دلایل چرب شدن موی سر می توان به ژنتیک و میزان نبودن سطح هورمون ها اشاره کرد. البته عوامل مختلف دیگری همچون قاعدگی، یائسگی، دوران بلوغ و تیروئید بر سطح ترشح هورمون ها تاثیر گذار است. بنابراین قبل از هر چیز علل ایجاد چربی در مو را بررسی کنید.
 
1. حرارت زیاد
از دلایل چرب شدن مو می توان به حرارت اب در هنگام استحمام، سشوار یا اتو اشاره کرد. یکی از ترفندهای نگهداری از موی چرب در این زمینه استفاده از آب سرد در هنگام ابکشی مو می باشد تا موهای شما درخشان شود.
 
2. دست کشیدن بیش از حد در مو
از دیگر عوامل چرب شدن موی سر، دست کشیدن مداوم در بين موها است. زیرا به هرحال دست الودگی خود را دارد. برای جلوگیری از این امر یا موهای خود را بالا ببندید و یا موی خود را کوتاه کنید. 
 
3. عدم استفاده از نرم کننده
یکی دیگر از ترفندهای نگهداری از موی چرب عدم استفاده از نرم کننده در حمام می باشد زیرا نرم کننده ها چربی از دست رفته را به مو برمی‌گردانند. اگر موی شما چرب باشد این چربی مضاعف و آزار دهنده خواهد شد. 
 
4. حمام در صبح
از آنجا که فعالیت غدد چربی در شب بیشتر می باشد بنابراین استحمام در صبح موهای شما را مدت طولانی تری تمیز نگه می دارد. بنابراین برای اینکه در طول روز موهایی تمیز و فاقد چربی داشته باشید بهتر است در صبح حمام کنید.
 
5. استفاده از شامپو یا اسپری پودری 
اگر به یک ملاقات ناگهانی دعوت شدید و وقتی برای حمام کردن نداشتید می توانید از شامپو پودری مخصوص موهای خشک استفاده کنید، برای این امر با نوک انگشتان پودر را در میان خود ماساژ دهید. هرگز پودر بچه را جایگزین این شامپو نکنید. 
 
! نکته آخر 
در انتها بهترین روش نگهداری از موی چرب استفاده از شامپو مخصوص موهای چرب می باشد، اما دقت کنید بیشتر از 20 الی 30 ثانیه روی موهای تان نماند زیرا به علت خشکی زیاد باعث ترشح چربی خواهد شد. همچنین از باد خنک سشوار استفاده کنید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :