ترفندهای مهم در سفت شدن پوست پس از لاغری

تاریخ درج: 1398/06/07
یکی از عوارض شایع پس از کاهش وزن بخصوص در وزن های بالا، شل شدگی و افتادن پوست می باشد. ما به شما در این مقاله کمک می کنیم تا با ترفندهای مهم در سفت شدن پوست پس از لاغری آشنا شده تا این عوارض را به حداقل برسانید.
 
1. پروتئین کافی
رساندن پروتئین کافی به بدن در هنگام لاغری از شل شدن پوست جلوگیری می کند ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، جو و اسفناج سرشار از پروتئین می باشد.
 
2. نوشیدن آب کافی
یکی از ترفندهای مهم در سفت شدن پوست پس از لاغری نوشیدن آب کافی است تا بدن هیدراته بماند. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت یکبار بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. 
 
3. طناب زدن
اگر پوست شما پس از کاهش وزن شل شده است طناب زدن را فراموش نکنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه های ورزشی است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. بهتر است بطور سبک و با 15 دقیقه در روز شروع کرده و سپس به تدریج ان را افزایش دهید.
 
4. چای دارچین و عسل
یک روش موثر برای تسریع سوخت و ساز بدن و تقویت وسفت شدن ماهیچه ها نوشیدن چای دارچین و عسل است.توصیه میشود نیم ساعت قبل صبحانه این نوشیدنی را میل کنید تا پوست شما ترمیم شود.
 
5. آلوئه ورا
این گیاه دوست داشتنی و مفید یکی مرطوب کننده و ترمیم کننده عالی برای پوست می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان و  مواد معدنی بوده که در بهبود و  سفت شدن پوست شکم و بازو تاثیر بسزایی دارد.
 
6. انجام ورزش های قدرتی
 یکی دیگر از ترفندهای مهم در سفت شدن پوست پس از لاغری انجام ورزش های قدرتی مانند بدنسازی است. این نوع ورزش باعث تقویت بافت و همبند شدن عضله می شود. برای نتیجه گیری بهتر با وزنه های سبک شروع کرده و به تدریج آن را افزایش دهید.
 
7. کلاژن سازی
مواد غذایی حاوی کلاژن مانند سویا، لوبیا، هویج، خربزه، ماهی سالمون، ماست و گردو به سفت شدن و الاستینه شدن پوست کمک کرده و از شل شدن پوست جلوگیری میکند.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :