ترفندهای جلوگیری از کچلی ریش

تاریخ درج: 1398/06/14
یکی از معضلاتی که برخی از مردان با آن روبرو هستند کچلی ریش می باشد. این بیماری نادر قارچی پوست ظاهر صورت را بر هم ریخته و نیاز به درمان دارد. ترفندهای زیادی برای جلوگیری از کچلی ریش وجود دارد که با رعایت آن می توانید خود را از ابتلا به این بیماری ایمن کنید.
 
- کچلی ریش چیست ؟
کچلی ریش یک نوع عفونت قارچی است که امروزه خیلی رایج نبوده و از طریق برخی حیوانات مانند گاو، اسب و سگ به انسان منتقل می شود و بیشتر در نواحی روستایی دیده می شود. اما گاهی آرایشگاه های آلوده نیز می توانند عامل ابتلا شما به این بیماری شوند. این بیماری اگر به موقع درمان نشود می تواند تا گردن پیشرفته و گسترش پیدا کند. 
از آنجا که این بیماری با عفونت فولیکولیت اشتباه گرفته می شود بنابراین باید حتما ب پزشک برای درمان مراجعه نمایید.
 
- علائم کچلی ریش
همانطور که گفتیم این بیماری خود را با ریزش سکه ای روی چانه و گردن نشان می دهد مگر آنکه خفیف باشد. زخم های ایجاد شده توسط این بیماری معمولا یا قرمز و ملتهب بوده که با ترشح همراه است و یا تورم و قرمزی کمتری دارد. در حالت اول احساس درد نیز وجود داشته و از دست دادن مو در این نواحی با خارش همراه است که شدت آن در هر فرد متفاوت می باشد.
 
- ترفندهای جلوگیری از کچلی ریش
1. برای جلوگیری از ایجاد این بیماری هرگز ابزار اصلاح خود را با کسی به اشتراک نگذارید بخصوص در آرایشگاه ها، سعی کنید یک پک اصلاح و حوله فردی داشته که در هر بار مراجعه همراه خود برده و برگردانید. زیرا این بیماری می تواند از طریق برش های ریز پس از اصلاح وارد بدن شما شود.
 
2. همیشه پس از اصلاح برای مراقبت از پوست و ایجاد یک لایه محافظ از افترشیو مناسب پوست خود استفاده کنید.
 
3. یکی دیگر از ترفندهای جلوگیری از کچلی ریش شستشوی دست ها پس از دست به حیوانات بخصوص حیوانات خیابانی هستند بویژه اگر مستعد این بیماری هستید.
 
4. در هر بار اصلاح از یک کاملا تمیز و نو استفاده کرده و پس ازمصرف آن را دور بیاندازید. اصلاح صورت با هر وسیله دیگر به جز تیغ احتمال گسترش این بیماری را افزایش می دهد.
 
5. با یک محلول ضد باکتری نواحی مبتلا را کاملا ضدعفونی نمایید و پس از آن مرطوب کننده بزنید.
 
6. در صورت ابتلا و مراجعه به پزشک، مطمئن شوید عفونت به قسمت های دیگر بدن مانند کشاله ران و پاها و موی س سرایت نکرده باشد تا بطور کامل درمان شوید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :