ترفندهای جلوگیری از خشکی چشم

تاریخ درج: 1398/06/16
خشکی چشم یکی از عواملی است که باعث احساس سوزش، التهاب و سخت حرکت کردن مردک چشم می شود. اگر با چنین علائمی در چشمان خود مواجه هستید و یا سابقه آن را دارید می توانید با ترفندهای جلوگیری از خشکی چشم از شدت آن کاسته و یا از بروز آن جلوگیری کنید. 

1. نوشیدن کافی
از آنجا که بیشتر بدن انسان را آب تشکیل داده است کمبود آن در بدن صدمات جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند که از جمله آن می توان کاهش تولید اشک و در نتیجه خشکی چشم اشاره کرد. برای آبرسانی کافی به چشم باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید.
 
2. ایجاد رطوبت در فضای بسته
یکی از ترفندهای جلوگیری از خشکی چشم ایجاد رطوبت در فضای بسته می باشد. زیرا محیط های خشک و بسته، رطوبت هوا را کاهش داده و کمبود رطوبت باعث خشکی چشم خواهد شد.
 
3. استفاده از اشک مصنوعی
اگر خشکی چشمان شما شدید است به صلاحدید پزشک خود می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید. این قطره ها با ایجاد رطوبت در چشم از خشکی چشمان شما کاسته و حرکت مردمک چشم شما راحت تر می شود.
 
4. عدم قرار گرفتن در معرض باد 
یکی از عواملی که باعث می شود آب چشمان شما تبخیر شده و چشمان شما خشک شود در معرض باد قرار گرفتن می باشد. اگر مجبور هستید که این کار را انجام دهید از عینک هایی با فریم بزرگ که کاملا شمان شما را پوشش دهید استفاده کنید.
 
5. استراحت چشم
اگر کار شما به گونه ای است که باید مرتبا پشت کامپیوتر بنشینید باید 15 دقیقه یک بار به چشمان خود استراحت دهید و بمدت 2 دقیقه چشمان خود را ببندید. زیرا نگاه مداوم به صفحه کامپیوتر باعث کاهش پلک زدن شده و در نتیجه اب چشم تبخیر می شود. همچنین می توانید از یک دستگاه بخور سرد برای مرطوب نگه داشتن محیطی که در آن کار می کنید استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :