ترفندهای افزایش عمر رنگ مو

تاریخ درج: 1398/09/07
رنگ مو از جمله آیتم های زیبایی است که به مرور رنگ خود را از دست داده و کدر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از ترفندهای افزایش عمر رنگ مو استفاده کرده تا در مدت طولانی تری موهایی درخشان با رنگی زیبا داشته باشید. با ما همراه باشید.
 
1. موی چرب
یکی از مهم ترین ترفندهای افزایش عمر رنگ مو در این است که در هنگام رنگ کردن موی شما چرب باشد. زیرا موی چرب رنگ را به خوبی جذب کرده و کمتر آسیب می بیند. بنابراین 24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن حمام نروید.
 
2. عدم استحمام بعد از رنگ
علاوه بر چرب بودن مو در هنگام رنگ، بهتر است بعد از رنگ کردن نیز موی خود را با شامپو نشویید یعنی مانند قبل از رنگ کردن، یک الی دو روز حمام نروید تا مو چرب شده و رنگ آن تثبیت شود.
 
3. استفاده از شامپو موهای رنگ شده
بعد از رنگ کردن برای افزایش ماندگاری رنگ مو حتما موهای خود را با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بشویید. این شامپوها فاقد آمونیاک بوده و علاوه بر تثبیت رنگ مو، از آسیب رساندن به آن نیز جلوگیری می کند.
 
4. آبکشی با آب ولرم
هرگز موهای خود را پس از رنگ با آب داغ آبکشی نکنید  زیرا باعث خشک شدن و آسیب مو می شود. بنابراین برای شستن موهایتان از آب ولرم یا خنک استفاده کنید تا علاوه بر تثبیت رنگ مو، براق و درخشان شود.
 
5. استفاده از ماسک مو
ماسک مو یکی دیگر از ترفندهای افزایش عمر رنگ مو می باشد که باید پس از شستشو با شامپو حتما از یک ماسک مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این ماسک ها علاوه بر جلوگیری از آسیب مو، باعث تثبیت رنگ مو می شود.
 
6. عدم استفاده از وسایل حرارتی
از آنجا بعد از رنگ مو، مو ضعیف و آسیب پذیر می شود سعی کنید از سشوار و اتو مو کمتر استفاده کنید. اما اگر موهای شما نیاز به سشوار دارد از درجه متوسط و خنک وسایل و یا از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. 
 
7. ماساژ مو با روغن گرم
ماساژ مو با روغن های گرم خانگی و تقویتی مانند روغن جوجوبا، آرگان، زیتون و گلیسیرین گزینه های مناسبی برای افزایش ماندگاری رنگ مو و تقویت مو می باشند. 
 
8. دوری از آفتاب
برای تثبیت رنگ مو و افزایش عمر آن، سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اشعه های آفتاب باعث آسیب مو شده و رنگ مو را تغییر می دهد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :