ترفندهای افزایش رشد مو در آقایان

تاریخ درج: 1398/07/01
اگر جز افرادی هستید که می خواهید سرعت رشد موهای خود را افزایش دهید ترفندهای افزایش رشد مو در آقایان به شما کمک خواهد تا هر چه سریع تر به این مهم دست یابید. البته فراموش نکنید سرعت رشد مو در هر ماه در حدود 1.5 سانتیمتر می باشد که شما به کمک این ترفندها می توانید این مقدار را به حداقل 3 سانت در ماه برسانید. با ما همراه باشید.
 
- تغذیه سالم
از آنجا که موها را نشانگر سلامت بدن هستند و نمی توان آنها را به صورت مستقیم تغذیه کرد بنابراین با یک تغذیه سالم که حاوی پروتئین، بیوتین، ویتامین و آب کافی باشد می توانید به خوبی موهای خود را تقویت کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه وعده صبحانه را فراموش نکنید زیرا یک صبحانه مقوی و کامل نیم از بدن را پر کرده و فولیکول های مو را تقویت و تحریک خواهد کرد. همچنین خوردن مغزیجات و آب کافی را نیز در برنامه غذایی خود جای دهید.
 
- دوری از دوش آب سرد
همانطور که آب خیلی گرم باعث آسیب مو می گردد آب خیلی سرد نیز باعث تخریب رگ های مویی و نازک سر می شود. این رگ ها نقش مهمی در سلامت سلول های پوست سر و موهای شما دارد بنابراین برای جلوگیری از آسیب و تخریب این رگ ها از آب ولرم استفاده کنید.
 
- استفاده از نرم کننده
اگر جز افرادی هستید که هر روز حمام می کنید برای جلوگیری از خشکی  و شکنندگی مو بهتر است نرم کننده را جایگزین شامپو نمایید. زیرا اغلب شامپوها حاوی سولفات بوده و چربی طبیعی پوست سر را از بین می برند اما نرم کننده ها موهای شما را نرم کرده و تمامی گره های مو را باز می کنند. فقط دقت کنید که نرم کننده شما موم نداشته باشید و آن را فقط به نوک موهای خود بمالید.
 
- مراقبت از موی خیس
یکی از ترفندهای افزایش رشد مو در آقایان مراقبت از موها در زمان خیسی است زیرا موی خیس بسیار حساس بوده و درصد آسیب دیدگی در آن زیاد است. بنابراین موهای خیس را هرگز شانه نزنید و رطوبت آن را با یک حوله به آرامی بگیرید. 
 
- ورزش کنید
یکی از عواملی که باعث تقویت و رشد موها می شود رساندن اکسیژن کافی به موهاست. برای این کار می توانید روزانه کف سر را ماساژ داده و یا روزی نیم ساعت ورزش هوازی مانند ایروبیک و پیاده روی داشته باشید.
 
- خواب کافی
از دیگر ترفندهای افزایش رشد مو در آقایان خواب کافی است. در زمان خواب هورمون های بدن به ترمیم و ساخت سلول های مو و بدن می پردازند. همچنین خواب باعث افزایش گردش خود در اطراف فولیکول مو می شود.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :