بلفاروپلاستی و نحوه عملکرد آن

تاریخ درج: 1398/06/31
چشم یکی از اعضای تاثیرگذار در زیبایی چهره می باشد که گاهی عواملی چون افتادگی و پف پلک می تواند از این زیبایی بکاهد. ار شما هم دچار این مشکل شده اید می توانید با آگاهی از بلفاروپلاستی و نحوه عملکرد آن این مشکل را رفع کرده و 10 سال جوانتر بنظر برسید.
 
- بلفاروپلاستی چیست ؟
بلفاروپلاستی یک عمل جراحی در جهت احیا و جوانسازی پلک می باشد که در آن پوست های اضافی و چربی های اطراف چشم را از بین می برند. این عمل به صورت سرپایی در کلینیک های زیبایی انجام شده و نیازی به بستری و بیهوشی ندارد به همین دلیل رفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. 
 
- نحوه انجام بلفاروپلاستی
نحوه انجام این عمل برای هر یک از پلک های بالایی و پایینی متفاوت بوده و روش خاص خود را دارد. در هر یک از پلک ها یک برش موازی با چین های طبیعی پلک ایجاد کرده که بوسیله آن چربی های اضافی و عضلات زیر پوستی را از طریق لیزر یا تیغ جدا کرده و در نهایت با نخ قابل جذب آن را بخیه می زنند. در حین این عمل می توان همزمان ابروها نیز به سمت بالا کشید اما در عمل جراحی پلک پایین کیسه های چربی موجود در زیر چشم خارج می شود. 
 
- مزایای بلفاروپلاستی
یکی از بهترین مزایای این عمل رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم می باشد که تاثیر زیادی در جوانسازی فرد دارد. همچنین این عمل با افزایش میدان دید یاعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. همچنین بلفاروپلاستی ماندگاری طولانی تری داشته و بدین جهت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
- عوارض بلفاروپلاستی
از عوارض این عمل می توان ترمیم تدریجی محل برش تا 6 ماه پس از عمل می باشد. بعد از این عمل ممکن است تا مدنی نتوانید به طور کامل پلک را ببندید اما این مشکل موقتی خواهد بود که در این زمینه پمادهای مرطوب کننده و قطره اشک مصنوعی به شما بسیار کمک خواهد کرد. برخی از عوارض دیگر همچون کبودی و ورم پلک، تاری و دوبینی، نامتقارن بودن محل برش در پلک ها و بی حسی آن ممکن است اتفاق بیافتد که همگی گذرا بوده و مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند.
 
 
- مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
بعد از این عمل باید مرتبا محل برش را با پماد چرب کنید.
تا دو روز بعد از عمل می باید از کمپرس آب سرد استفاده کرده و در هنگام خواب به پشت بخوابید. در هنگام خواب نیز باید زیر سر خود چند بالش گذاشته تا کبودی و ورم ایجاد شده توسط این عمل کاهش یابد. 
اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید 2 الی 3 هفته باید استفاده از آن را به تعویق بیاندازید و عینک را جایگزین آن نمایید. 
در هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشسد و باد شدید حتما از عینک آفتابی استفاده نمایید زیرا پلک ها پس از عمل بسیار حساس و آسیب پذیر هستند.
اگر پس از جراحی با ترشحات چشمی روبرو شدید می  توانید از قطره های مخصوص چشمی برای بهبود این عارضه بهره ببرید. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :