انواع ژانر عکاسی ( قسمت دوم )

تاریخ درج: 1398/10/17
هنگامی که شما برای عکاسی به موضوعات مختلف فکر می کنید سوژه های زیادی وجود دارد که همه روش با ایجاد تصویر در زمینه عکاسی واقعا پویا و متنوع است. آشنایی با انواع ژانر عکاسی به شما کمک می کند تا به هر سبکی که می خواهید عکس گرفته و از آن لذت ببرید. 
 
- عکاسی مسافرتی
عکاسی مسافرتی به شما این امکان را می دهد تا در حالی که از دوربین خود در تنظیمات پویا استفاده می کنید بتوانید این کار را انجام دهید. عکاسی مسافرتی انواع مختلفی از عکاسی را در یک ژانر ترکیب می کند. در یک سفر ممکن است شما بخواهید روی افراد و شیوه های زندگی موجود در یک مکان متمرکز شوید ، در ضمن آنکه مناظر و دنیای طبیعی که در آن واقع شده است. جزئیات ماکرو و عکاسی از حیوانات وحشی نیز ممکن است در آن گنجانده شود. 
 
- عکاسی تبلیغاتی
از دیگر انواع ژانر عکاسی، عکاسی تبلیغاتی است. عکاسی روی تابلوهای تبلیغاتی، علائم خیابانی، تبلیغات مجله و حتی عکس های تلفن های هوشمند از این دسته عکس محسوب می شود. ترفند فریب دادن در این عکاسی باعث می شود تا دنیای تبلیغات پرتلاش شود. عکاسی تبلیغاتی می تواند طیف وسیعی از موضوعات ، مانند عکاسی خیابانی ، عکاسی از سبک زندگی ، عکاسی مد یا عکاسی از محصول را در بر بگیرد. عکاسان تبلیغاتی می توانند به صورت آزاد کار کنند و تصاویر را بصورت پروژه بفروشند ، یا ممکن است مستقیما برای آژانس های تبلیغاتی اصلی کار کنند. در هر صورت این یک زمینه پویا است که ممکن است شما یک روز برای تبلیغات به ان نیاز داشته باشید.
 
- عکاسی فتوژورنالیسم یا خبری
چه در مناطق جنگی ، چه در راهپیمایی های سیاسی ، چه در برابر بلایای طبیعی و چه در جشن های اجتماع ، روزنامه نگاران عکاس ، اخبار مربوط به اخبار منتشر شده را پوشش می دهد. روزنامه ها ، مجلات و انتشارات آنلاین همگی به عکس نیاز دارند تا بتوانند اخبار خود را بیان کنند. فتوژورنالیسم یکی از انواع ژانر عکاسی است و هدف از آن این است که وقایع را در هنگام کشف آنها مستند کند. عکس ها داستانی از وقایع را نشان می دهد که در سراسر جهان اتفاق می افتد.
 
- عکاسی حیوانات خانگی
عکاسی حیوانات یک موضوع کاملا سلیقه ای است که ممکن است ایده آل شما باشد. این یک بخش در حال رشد است و در شرایط کار و نوع سبک با تصویربرداری بسیار شبیه است. اگر عاشق حیوانات هستید ، پس کار بهتری به عنوان یک عکاس وجود ندارد. عکاسی از حیوانات خانگی ترکیبی سرگرم کننده از جلسات استودیو و فیلم برداری در فضای باز و داخلی است. با اتصال به مراکز مراقبت روزانه حیوان خانگی می توانید حرفه خود را سریعا گسترش دهید. یک راه عالی برای شروع کار گرفتن عکس از حیوانات و کمک به آنها برای یافتن خانه های شان است.
 
- عکاسی ورزشی
اگر عاشق ورزش هستید ، پس گرفتن یک عکاس ورزشی یک نعمت عالی برای شما است. عکاسان ورزشی از دوربین های سریع و لنزهای بلند برای بزرگنمایی در این عمل و گرفتن عکس های برجسته استفاده می کنند. عکس ها برای تبلیغات در تیم ها ، بازاریابی و رسانه های خبری بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.
 
- عکاسی هوایی
یک زمینه عظیم عکاسی که زاده فن آوری مدرن می باشد عکاس هوایی است. تصاویر هوایی در زمان پرواز  و مجهز بودن دوربین ها گرفته می شد اما امروزه ، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین که هواپیماهای بدون سرنشین نیز نامیده می شوند می توانند این کار را انجام دهند. در واقع استفاده از پهپادها یک روند نسبتا ساده است که در حال حاضر برای عکاسی از همه چیز از جمله معماری، املاک و مستغلات گرفته تا عروسی ها و رویدادها استفاده می شود. چشم انداز منحصر به فرد ارائه شده توسط پهپاد ها بسیار زیبا و چشم نواز است.
 
- عکاسی علمی و تخصصی
بسیاری از زمینه ها برای انتشارات ، مطالب آموزشی و نگه داشتن سوابق به یک عکاسی فوق العاده نیاز دارند. بسیاری از شرکت های تحقیقاتی علمی و پزشکی از عکاسان استفاده می کنند تا یافته ها و اکتشافات جدید را ثبت کنند. به عنوان مثال در فلوریدا ، مطالعات حیات وحش هوایی به طور مرتب انجام می شود تا تعداد منات ها و پرندگان ساکن در مناطق دور افتاده را بررسی کند.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :