انواع ژانر عکاسی ( قسمت اول )

تاریخ درج: 1398/10/15
یکی از چالش برانگیزترین تصمیمی که وقتی شروع به کار در زمینه عکاسی به عنوان یک حرفه می کنید شناخت انواع ژانر عکاسی است. برای عکاسی موضوعات مختلفی برای گرفتن عکس گرفتن وجود دارد و همه روش های مختلف ایجاد تصویر ، زمینه عکاسی واقعا پویا و متنوع است. 
 
1. عکاسی عروسی
یکی از انواع ژانر عکاسی شامل عروسی ها و رویدادها می شود. بسیاری از افراد کل زندگی خود را می گذرانند و فقط یکبار برای عکاسی حرفه ای هزینه می کنند ، اما تقریبا همه افراد عکاس را برای عروسی خود استخدام می کنند. داشتن یک عکاس عروسی شامل ترکیبی هیجان انگیز از عکس های پرتره و رویدادها در طیف گسترده ای از تنظیمات و گروه ها است. عکاسان عروسی باید سریع روی پاهای خود حرکت کنند و در طول پذیرایی و مراسم به دور خود حرکت کنند و اجزای قابل توجهی در فروش و خدمات مشتری به مشاغل آنها وجود دارد.
 
2. عکاسی پرتره
پرتره یکی از رایج ترین انواع ژانر عکاسی است. انواع عکاسی که می تواند در پرتره ها گنجانده شود حیرت انگیز بوده و در زمره مشتریان معمولی برای هر مرحله از زندگی مانند زایمان و نوزادان ،مدرسه ، عکس ارشد و کلی خانواده قرار می گیرد. پرتره های شرکتی برای به روزرسانی صفحه اصلی وب سایت ها و مطالب تبلیغاتی استفاده می شود. عکاسی پرتره شروع خوبی برای یک عکاس است. ایجاد یک نمونه کار عالی از عکس های با کیفیت می تواند منجر به تجارت بیشتر شود. 
 
3. عکاسی محصول
عکاسی محصول تخصص فوق العاده ای است. این عکس ها برای فروشگاه های آنلاین و چاپ کاتالوگ و همچنین برای برچسب ها و بسته بندی ها استفاده می شود. بیشتر عکاسی های محصول مستقر در استودیو است ، با کنترل دقیق زمینه ها ، سایه ها و روشنایی انجام می شود. عکاسی از محصول زمین زیادی را در بر می گیرد. عکاسی از غذا نیازمند یک طاقچه تخصصی است و رستوران ها باید برای تبلیغ وعده های غذایی خود و ایجاد منوهای خود اقدام کنند. جواهرات نوع مورد علاقه دیگری برای عکاسی محصولات است زیرا این امر به تعادل کامل نور و آماده سازی نیاز دارد. در حالی که برخی از شاخه های محصول ممکن است مدل داشته باشند ، بسیاری اوقات در استودیویی به صورت انفرادی مشغول به انجام عکس های زنده از اشیاء کوچک می شوید.
 
4. عکاسی هنرهای زیبا
از بین انواع ژانر عکسی ، این سبک هیچ قانونی ندارد. عکاسان هنرهای زیبا هنر را خلق می کنند. آنها کار خود را در گالری ها و نمایشگاه های هنری به نمایش می گذارند ، و به طور کلی ، یک محصول چاپی آماده و قاب را به مشتریان خود می فروشند. عکاسی هنری زیبا می تواند از هر موضوعی باشد اما هنرمندان منظره و پرتره احتمالاً رایج ترین آنها هستند. تصاویر هنری زیبا در مورد گرفتن عکس العمل های عاطفی و برقراری ارتباط با مخاطب است.
 
5. عکاسی مد و فشن
عکاسی مد یکی از جذاب ترین ژانرهای عکاسی و از دشوارترین ژانرها برای ورود به مشاغل عکاسی است. از عکس های روی جلد مجلات برتر مد تا مستندسازی آخرین سبک ها و روندهای موجود در باند فرودگاه ، عکاسان مد در حال فعالیت هستند. در این سبک از عکس های زرق و برق ، نگاه عکاس به همه چیز است. روشنایی باید کامل باشد. این شغلی است که بر روی مدل نیز متمرکز است ، بنابراین اکثر وقت عکاسان صرف نمایش و کارگردانی مدل ها و صحنه ها می شوند تا ظاهر مورد نظر را از منتشر کنند. 
 
6. عکاسی معماری
در حالی که بسیاری تصور می کنند گرفتن عکس از ساختمان ها یک سرگرمی سرگرم کننده است ، بسیاری از عکاسان حرفه ای آن را از رسته عکاسی خارج می دانند. این عکاسان که توسط آژانس های معماری استخدام شده یا به عنوان کارگران آزاد کار می کنند، جوهر ساختمان ها را از آغاز تا تکمیل ضبط می کنند. جزییات ضبط شده شامل قسمت بیرونی و فضای داخلی و جزئیات ظریف است که باعث می شود طراحی ساختمان منحصر به فرد باشد. عکاسی معماری به تکنیک ها و تجهیزات ویژه ای نیاز دارد تا مشکلات تحریف و چشم انداز را که در بسیاری از زوایای درست ساختمان آشکار می شوند ، به حداقل برسانید. زیر مجموعه عکاسی از املاک و مستغلات است.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :