انواع مختلف پوست

تاریخ درج: 1398/10/15
انواع مختلف پوست با توجه به عوامل مختلف داخلی و خارجی که در معرض آن قرار دارد، می تواند بسیار متفاوت باشد ولی به طور کلی چهار نوع اساسی از پوست سالم اعم از پوست طبیعی ، خشک ، چرب و مختلط وجود دارد که نوع آن توسط ژنتیک تعیین می شود.
 
1. پوست چرب
معمولا پوست روغن طبیعی را ترشح می کند تا خود را مرطوب نگه دارد ، اما برای افرادی که پوست چرب و روغنی دارند، این روند بیش از حد بوده، به خصوص اگر منافذ بزرگتری داشته باشید. در واقع هرچه منافذ بزرگتر باشد ، غدد روغنی فعال تر می شوند. این می تواند در طول روز به یک ورق روغنی روی صورت شما و همچنین شکستگی های مکرر تبدیل شود. همچنین  این افراد ممکن است در یافتن کرم ضد آفتاب که احساس چسبندگی و سنگین نمی کند ، مشکل داشته باشند. علاوه بر این باید از استفاده از کرم و مرطوب کننده های ضخیم خودداری کنید. این بدان معنی نیست که باید در کل از هیدراتاسیون صرف نظر کنید. زیرا پوست چرب هنوز هم می تواند خشک باشد ، زیرا روغن و آب دو چیز متفاوت هستند.
 
2. پوست خشک
علامت شماره یک که نشان می دهد پوست شما خشک است رنگ کسل کننده و بی روح آن است زیرا اغلب لایه ای از سلول های مرده پوست پوشانده می شود. نور این سلول های پوستی خشن را از جهات مختلف منعکس می کند ، در حالی که اگر پوست شما آبرسان است ، دارای سطح صافی است که نور را به طور مساوی منعکس می کند ، و به همین ترتیب تابش بیشتری می کند. عوامل زیادی از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب ، دوش گرم و لکه دار شدن بیش از حد با محصولاتی مانند سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک می توانند منجر به خشکی پوست شوند. همچنین ، با افزایش سن ، به لطف تغییرات هورمونی ، پوست به طور طبیعی خشک می شود. مهمترین کاری که باید در این زمان انجام دهید این است که آن را هیدراته نگه دارید. زیرا فقط آبرسانی به پوست باعث جوان تر و درخشندگی بیشتر آن خواهد شد. علاوه بر این به جای لوسیون یا ژل ، محصولی کرمی تر را استفاده کنید. علاوه بر ضد آفتاب نیز از یک مرطوب کننده کرم صبح و شب استفاده کنید.
 
3. پوست حساس
یکی دیگر از انواع مختلف پوست، پوست حساس و مستعد التهاب است. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است دچار آکنه ، روزاسه یا درماتیت تماسی، نوعی بثورات قرمز و خارش دار شوند.همچنین افرادی که پوست حساس دارند ممکن است نسبت به برخی از مواد خاص واکنش بیش از حد نشان دهند و به همین دلیل باید از ترکیبات بیش از حد سخت در تمام محصولات زیبایی خود فراتر از مراقبت از پوست و همچنین باید از اصطکاک ، گرمای بیش از حد و محرک هایی مانند الکل یا استرس خودداری کنند. پوست حساس لزوما یک نوع پوست دائمی نیست و  اگر از محصولات مناسب استفاده کنید، از حساسیت آن کاسته می شود. 
 
4. پوست مختلط یا ترکیبی
از دیگر انواع مختلف پوست که می تواند فصلی تغییر کند پوست مختلط یا ترکیبی است. این بدان معناست که در زمستان خشک و در تابستان چرب است. بعضی از افراد به اشتباه به پوستی که در منطقه T روغنی باشند این عنوان را نسبت می دهند در صورتی که این نوع پوست چرب است. سایر متخصصان پوست معتقدند که پوست ترکیبی یک نوع پوست مجزا است که با مقادیر مختلفی از تولید روغن روی صورت مشخص می شود. در واقع پوست ترکیبی در پیشانی و بینی غده های روغنی بیشتری دارد و روی گونه ها خشک تر است.گاهی اوقات اطراف دهان می تواند هم خشک و روغنی باشد و هم به طور کلی حساس تر است. اگر احساس می کنید منطقه T شما نسبت به بقیه صورتتان روغنی تر است توصیه می شود که از محصولی مناسب پوست چرب فقط در آن قسمت ها استفاده کنید. همچنین بسته به میزان خشکی یا چربی بودن پوست در فصول مختلف یا ماه های مختلف، می توانید پاک کننده های متناوب نیز داشته باشید.
 
5. پوست نرمال یا طبیعی
مانند پوست ترکیبی ، تعریف طبیعی پوست دشوار است. در واقع گمان نمی شود که چیزی مانند" پوست طبیعی "وجود داشته باشد. بنابراین حالت طبیعی پوست شما ترکیبی ، خشک یا چرب خواهد بود. اما اگر می خواهید یک دسته بندی درست کنید ، پوست نرمال پوستی است که می تواند اکثر چیزها را بدون تحریک بیش از حد تحمل کند. به طور کلی ، این به معنای سالم بودن و آبرسانی پوست است. پوست نرمال باعث ایجاد سبوم کافی برای آبرسانی پوست می شود ، بنابراین در حقیقت، پوست طبیعی پوستی چرب است که فقط به اندازه کافی سبوم تولید می کند تا پوست را سالم نگه دارد. در حالی که پوست طبیعی در افراد مختلف متفاوت است.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :