انواع مام و اسپری ضد تعریق

تاریخ درج: 1398/08/01
از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی که به شما در داشتن بدنی خوشبو کمک می کند مام و اسپری ضد تعریق می باشند. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چه نوعی از این لوازم برای شما مناسب می باشد می بایست انواع مام و اسپری ضد تعریق را بشناسید. با ما همراه باشید.

1. مایع - رولی: 
این نوع از مام ها، حالت مایع دارند و معمولا بی رنگ هستند، اما می تواند باعث ایجاد احساس خیس و مرطوب شدن پوست را ایجاد کند که برای خیلی ها خوشایند نیست.
 
2. استیکی - جامد:
 این نوع از مام ها کاملا پوست را خشک می کنند و معمولا حاوی مواد تسکین دهنده و ضد حساسیت می باشند، اما بیشتر دارای رنگ سفید هستند که محال است روی لباستان ایجاد حالت گچی نکنند.
 
3. اسپری ها: 
این نوع از دئودورانت ها یا ضد عرق ها، خیلی زود روی پوست خشک می شوند و معمولا مدت طولانی تری باعث جلوگیری از بو و عرق کردن، می شوند، اما قیمتشان هم بیشتر است. اسپری ها، نیمی از فروش کل ضدعرق و دئودورانت در تمام دنیا را به خود اختصاص داده اند.
 
! نکات مهم  
- عدم استفاده در شب
اگر به هر دلیل نمی توانید که از مام زدن صرف نظر کنید، توصیه می کنیم که برای دور ماندن از مضرات این محصولات، حداقل شب ها را تعطیل کنید و دور آن را خط بکشید، البته در واقع باید بدانید که نیازی هم ندارید، چون بدن شما شب ها، خیلی کمتر از روز عرق می کند.
 
- پوست خشک و حساس
اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که پوست بسیار خشک و یا حساسی دارید، بهتر است باید در استفاده از مام ها بیشتر دقت کنید و نوع ضد حساسیت آن را خریداری نمایید. این محصولات می توانند خشکی پوست را بسیار افزایش دهند و همچنین باعث تحریک و التهاب شدید در آن شوند.
 
- پوست حساس
ضمن اینکه هم افراد دارای پوست حساس و هم دیگران، بهتر است تا چند ساعت بعد از اصلاح موهای زائد زیر بغل، مام یا اسپری استفاده نکنند تا پوستشان کاملا تسکین یابد، همان طور که می دانید، پوست زیر نازک و حساس است و ممکن است مواد موجود در مام ها، باعث ایجاد حساسیت و قرمزی و حتی سوختگی در پوست زیر بغل شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :