انواع ماسک چای سبز برای پوست

تاریخ درج: 1398/08/14
چای سبز یکی از نوشیدنی های خوش طعم و مفید می باشد که تاثیر زیادی بر پوست دارد. در واقع این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و که می توان با تهیه انواع ماسک چای سبز برای پوست  از تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی پوست بهره برد. بنابراین علاوه بر نوشیدن روزانه این دمنوش از آن برای تهیه ماسک نیز استفاده کنید.
 
- خواص چای سبز
چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان، آمینو اسید، آنزیم ، ویتامین B، منگنز، پتاسیم ، منیزیوم و کافئین بوده که فواید بسیاری برای پوست و مو دارد. علاوه بر نوشیدن این چای، می توانید از این گیاه در تهیه در انواع ماسک صورت استفاده کرده و از آن در از بین بردن جوش و درخشان کردن صورت بهره ببرید.
 
- ماسک چای سبز برای درخشندگی پوست
چای سبز درخشندگی پوست را بالا می برد و باعث شفاف و سالم شدن آن می شود. این ماده، سموم موجود در پوست را که موجب بوجود آمدن جوش و لک می شود از بین می برد. برای جوانسازی پوست و درخشندگی آن می توانید ماسک صورت چای سبز، عسل و لیمو تهیه و استفاده کنید. برای این کار دو عدد چای سبز کیسه ای را بریده و محتویات آن را خارج کنید سپس یک یا دو قاشق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. و در انتها مقداری لیموترش به آن اضافه کنید. محلول بدست آمده را روی پوست صورت بمالید و بگذارید 5 الی 10 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آن را از روی پوست بشویید.
 
- ماسک صورت چای سبز برای جوانسازی پوست
خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری چای سبز می تواند کمک کند آثار و نشانه های پیری از جمله لکه های پوستی و یا چروک های کنار چشم دیرتر نمایان شوند. بنابراین استفاده از چای سبز در ماسک صورت می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. برای تهیه این ماسک سه قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز خرد شده و مقداری پودر زردچوبه را با هم ترکیب کنید. این محلول را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 20 دقیقه مانده و سپس با آب ولرم  بشویید. این ماسک صورت را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.
 
- ماسک صورت چای سبز برای از بین بردن جوش
خاصیت ضد عفونی کنندگی چای سبز آن را ماده ای مفید برای از بین بردن جوش و زخم های روی پوست می سازد. همچنین چای سبز می تواند نامتعادل بودن هورمون های بدن را کنترل کند و از بوجود آمدن جوش روی پوست صورت جلوگیری کند. برای تهیه این ماسک 1/4 پیمانه چای سبز و آب را با یکدیگر ترکیب کرده  و ترکیب به دست آمده را روی قسمت هایی از پوست که جوش یا زخم دارد بمالید. بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :