انتخاب لوکیشن مناسب در عکاسی

تاریخ درج: 1398/10/11
انتخاب لوکیشن مناسب در عکاسی یکی از مهمترین جنبه های آن است. انتخاب شما منجر به تصمیم گیری های دیگر در مورد عکاسی خواهد شد، از جمله انتخاب روشنایی، لباس و مناسب ترین حالت برای استفاده است. عکسبرداری در استودیو با پس زمینه ساده یک انتخاب محبوب است ، اما می تواند گران باشد و این نوع عکس ها یک میلیون بار انجام شده است. شما معمولا می توانید با استفاده از تصورات خود و انتخاب مکان غیر معمول، تصاویر جذاب و جذاب تری داشته باشید.
 
- شناخت موضوع
برای آشنایی با موضوع خود وقت بگذارید. در مورد سرگرمی ها و مکان های مورد علاقه خود اطلاعات کسب کرده و آنها را در عکاسی خود گنجانید. اگر سوژه شما یک سوار کار مشتاق است، بهتر است آنها را به سمت  اصطبل شلیک کنید. اگر آنها عاشق گشت و گذار هستند ، به ساحل محلی خود بروید. با استفاده از مکانی که به معنای موضوع شما نزدیک است، عکس های شخصی تر و پر معنی تری خواهید گرفت. 
 
- استفاده از نور طبیعی 
اکثر عکاسان حرفه ای از نور طبیعی در عکاسی خود استفاده می کنند  و برخی از عکس گرفتن در هر چیز دیگری امتناع می ورزند. به همین دلیل در انتخاب لوکیشن مناسب برای عکاسی محلی روشن را انتخاب می کنند كه دارای نور طبیعی پراکنده و طبیعی است. در بیرون از منزل ، باید از آفتاب ظهر مستقیم پرهیز کنید زیرا سایه های خشن ایجاد می کند و به آن دنبال سایه نوری مانند بالای درخت یا محل نشیمن پوشیده از آن باشید ، جایی که نور خورشید نرمتر و دلپذیرتر است. اما اگر در خانه  هستید ، سعی کنید سوژه خود را در نزدیکی یک پنجره بزرگ قرار دهید تا بتوانید از هرگونه نور طبیعی موجود بیشترین استفاده را ببرید. 
 
- پیش بینی مکان پشتیبان
اگر مکان  خود را در فضای باز را انتخاب می کنید ، همیشه این احتمال خراب شدن هوا وجود دارد. بنابراین شما باید در صورت خراب شدن هوا سعی کنید یک مکان دیگر برای ادامه کار را در نظر بگیرید. به دنبال مکانی باشید که در آنجا نوعی سرپناه داشته باشد ، مانند یک پل ، باند بند یا کافه. این مکان ها علاوه بر سرپناه، به شما کمک می کند  تجهیزات و موضوعات خود را خشک نگه دارید. اگر بدی هوا ادامه دار باشد، حتی می توانید کل عکس های خود را در یک مکان سربسته بگیرید. 
 
- بررسی تراکم لوکیشن
از دیگر عوامل مهم در انتخاب لوکیشن مناسب در عکاسی توجه به تراکم جمعیت و رفت و آمد در آن منطقه می باشد. مکان های شلوغ ، مانند شهرها یا پارک های عمومی شلوغ ، از بدترین مکان برای عکسبرداری هستند زیرا شما دائما منتظر خواهید بود تا افراد از چارچوب خارج شوند و با سؤالات رهگذران برخورد کنند. پیدا کردن یک مکان خلوت و آرام ، آنقدر که به نظر می رسد دشوار نیست.  بهتر است از شهرها اجتناب کنید و به سواحل راه دور ، مزارع سرسبز و جنگل بروید. اینها زمینه های بسیار خوبی را برای یک عکس فراهم می آورد و اغلب کاملا متروک هستند و به شما اجازه می دهند تا بتوانید در اطراف خود حرکت کنید و  زوایای مختلف را امتحان کنید.
 
- عدم تسلط مکان بر عکاسی
اگرچه انتخاب لوکیشن مناسب برای عکاسی اهمیت دارد اما موضوع اصلی نیست. بنابراین اجازه ندهید صحنه بر شما غلبه کند. هر از گاهی در هنگام عکاسی، بررسی کنید که اگر چشم شما بیشتر از موضوع مورد نظر به مناظر کشیده شده است، پس دچار این اشتباه شده اید. یک روش ساده و کارآمد این است که دیافراگم لنز را خوب و گسترده باز کنید. این امر زمینه را از تمرکز خارج می کند و مانع از انحراف بیش از حد آن ، ایجاد حس عمق در صحنه و جلب توجه بیننده به سوژه اصلی می شود. انتخاب یک مکان موثر، به فکر و اندیشه زمان نیاز دارد ، اما این چیزی است که شما همیشه باید آن را هدف بگیرید تا قادر باشید با تصاویر خود داستانی را بیان کرده و جوهره شخصیت سوژه خود را ضبط کنید و در نتیجه عکسهای شخصی بسیار جذاب تری بدست آورید
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :