اصول پاک کردن آرایش صورت

تاریخ درج: 1398/08/08
پاک کردن آرایش از روی صورت به اندازه آرایش کردن و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. به همین دلیل آشنایی با اصول پاک کردن آرایش صورت یکی از عواملی است که باعث می شود علاوه بر داشتن پوستی جوان و شاداب، آرایشی زیبا و بدون نقص روی پوستی صاف و سالم داشته باشید.
 
1. استفاده از پاک کننده آرایش مخصوص
یکی از اصول پاک کردن آرایش صورت استفاده از پاک کننده آرایش مخصوص در هر ناحیه از صورت می باشد. بنابراین در کنار استفاده ازیک پاک کننده ملایم صورت بهتر است از یک محلول چشمی نیز برای پاک کردن آرایش چشمان خود استفاده نمایید زیرا چشم ها یکی از حساس ترین عضو صورت هستند. ۲ تا ۳ قطره از محلول پاک کننده را روی پنبه ریخته و برای چند ثانیه ضربه ای و آرام با پوست صورت در تماس قرار دهید . این کار باعث میشود آرایش شما پیش از آنکه خودتان کامل آن را پاک کنید شروع به حل شدن کند. سپس راحت تر می توانید آرایش را از صورت پاک کنید .
 
2. پاک کننده قوی آرایش ضد آب
اگر از آیتم های آرایشی ضد آب برای آرایش کردن چهره خود استفاده کرده اید بهتر است از یک پاک کننده قوی برای پاک کردن آن بهره ببرید. این پاک کننده ها به گونه ای ساخته شده اند که ساختاری چرب و بر پایه پاک کنندگی دارند . اگرچه این مواد می توانند آرایش را از بین ببرند اما در عین حال نیز می توانند مانعی بر پوست ایجاد کرده و باعث نفوذ در لایه پوست شوند. برای جلوگیری از این امر بعد از استفاده از پاک کننده ها صورت خود را بشویید.
 
3. عدم استفاده از دستمال مرطوب
دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش مزایایی دارند ولی به طور کلی اشباع شده و مناسب نیستند و در دراز مدت باعث حساسیت و التهاب میشوند.بنابراین در شرایط خاص و کمتر از آنها استفاده کنید.
 
4. پاک کننده دست ساز
از دیگر اصول پاک کردن آرایش صورت استفاده از ترکیب دست ساز خانگی وازلین و مرطوب کننده می باشد. مقداری از این ترکیب را روی پنبه گذاشته و آرایشتان را پاک کنید و نتیجه جالب توجه را مشاهده کنید. تنها بخاطر داشته باشید که بعد از هرکدام از این روشها صورت خود را بشویید و تمیز کنید.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :