اسکالپ سر و عوارض آن

تاریخ درج: 1398/09/03
یکی از روش هایی که باعث می شود کم پشتی موهای شما درمان شده و موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید اسکالپ یا میکرواسکالپ می باشد. اگرچه این روش یک روش درمانی محبوب به خصوص برای مردان می باشد اما بهتر است قبل از انجام آن به طور کامل با اسکالپ سر و عوارض آن آشنا شوید.
 
- اسکالپ سر چیست ؟
اسکالپ سر یک روش غیر تهاجمی برای درمان کم پشتی و طاسی سر می باشد که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش با استفاده از سوزن های ریز و نازک برای رساندن رنگدانه به کف سر استفاده می شود که در نتیجه آن فولیکول های ریزی در کف سر ایجاد شده که باعث ضخیم تر شدن و رشد مو در ناحیه مربوط می شود. علاوه بر این اسکالپ باعث می شود موهای فرسوده ترمیم و ضخیم تر شود.
 
- عوارض اسکالپ سر
اگرچه اسکالپ سر یک روش غیر تهاجمی برای درمان کم پشتی مو بوده و هیچ گونه جای اسکاری بر روی سر باقی نخواهد گذاشت اما باز هم ممکن است با برخی عوارض نادر همچون تورم غدد لنفاوی روبرو شوید که معمولا گذری بوده و با گذشت زمان رفع خواهد شد. خارش و قرمزی پوست سر نیز از جمله عوارض دیگر اسکالپ می باشد که نگران کننده نبوده و پس از چند روز از بین خواهد رفت.
از انجا رنگدانه ها در زیر پوست سر قرار گرفته و مانند یک فیلتر عمل می کند به همین دلیل ممکن است این رنگدانه ها آبی به نظر برسند که این موضوع در افراد سفید پوست بیشتر رخ میدهد. بنابراین برای جلوگیری از این امر بهتر است به یک متخصص حرفه ای مراجعه نمایید.
 
- مراقبت های بعد از اسکالپ سر
بعد از اسکالپ سر می بایست به مدت 4 روز از شستشوی سر اجتناب کنید و همچنین از تعریق سر جلوگیری کنید. از انجا که هر جلسه درمان بین 3 الی 4 جلسه طول می کشد بهتر است در طول درمان از رفتن به سونا، جکوزی و استخر پرهیز کنید. همچنین از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرده و یا از ضد آفتاب استفاده کنید. از انجام فعالیت های سنگین بدنی و ورزشی دوری کرده و در بین جلسات از مرطوب کننده مخصوص سر استفاده کنید.
 
- اسکالپ و خطر برای سلامتی
در حالی که اسکالپ از نظر فنی خالکوبی محسوب نمی شود، اما احتمال دارد خطرات مشابهی با آن نظیر آلرژی و یا بروز عفونت در سر مواجه شوید. اسکالپ سر بر خلاف تاتوهای معمولی که در لایه های عمیق تر پوست تزریق می شوند، در لایه های سطحی قرار می گیرد. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و آلرژی، حتما از متخصصین مورد اعتماد برای انجام میکرو اسکالپ استفاده نمایید. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :