ابدومینوپلاستی

تاریخ درج: 1398/07/02
اگر می خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید ما ابدومینوپلاستی را به شما پیشنهاد می کنیم. این روش یکی از بزرگترین عمل های جراحی برای کاهش چربی شکم می باشد که در آن پوست شکم نیز کشیده می شود. با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره ابدومینوپلاستی بدانید.
 
- ابدومینوپلاستی چیست ؟
ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یک عمل جراحی تهاجمی زیبایی است که در آن با خارج کردن چربی اضافه شکم و حذف پوست اضافی آن، عضلات شکم را صاف و کشیده می کنند. فراموش نکنید این عمل برای افرادی که قبلا تمام روش های ورزش، تغذیه و ... امتحان کرده و نتیجه نگرفته اند و همچنین برای کسانی که شکم های بزرگ و آویزان دارند مناسب می باشد.
 
- نحوه انجام ابدومینوپلاستی
در این عمل با بیهوشی کامل انجام می شود، دو برش ایجاد شده که یکی در سمت استخوان لگن تا قسمت شرمگاهی و دیگری در اطراف ناف می باشد. سپس پوست را از عضله شکم جدا می کنند و عضلات شکمی به سمت یکدیگر کشیده شده و بخیه می شوند تا شکم سفت و کمر باریک شود. پس از آن پوست جدا شده را روی عضله شکل گرفته گذاشته و پس از برداشتن پوس اضافی آن را بخیه می زنند. برای آنکه ظاهر شکم طبیعی باشد ناف به جایگاه قبلی خود بازمیگردد. در انتها نیز روی قسمت جراحی با یک لباس استریل پوشانده می شود.
 
- عوارض ابدومینوپلاستی
جدا از عوارضی که عمل های تهاجمی و بیهوشی به همراه خود دارند برخی مشکلات دیگر نیز ممکن است پس از انجام ابدومینوپلاستی برای شما اتفاق بیوفتد که عدم تقارن، شل شدن پوست، بی حسی در پوست، اثر زخم، تجمع مایع، آوردن گوشت اضافی و عدم دستیابی به نتیجه دلخواه از جمله این عوارض می باشند. همچنین ایجاد زخم دوباره نشانگر ضعف این عمل می باشد.
 
- ممنوعیت ابدومینوپلاستی
این عمل برای خانم هایی که قصد بارداری داشته یا کسانی که بدون امتحان کردن روش های دیگری لاغری تصمیم به انجام این عمل گرفته اند مناسب نمی باشد. زیرا ممکن است با یک رژیم ساده و یک ورزش مرتب به وزن ایده آل خود دست یابند.
 
- مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی
برای کاهش درد در هنگام استراحت و بعد از انجام این عمل، سر را بالاتر از بدن قرار داده و بدن را خم نگه دارید. همچنین تا چند هفته از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید زیرا احتمال لخته شدن خون تورم وجود دارد. برای کاهش ورم و رفع کبودی، آناناس تازه، ماهی و میگو استفاده کنید. 
حتما یک هفته پس از جراحی برای خروج درن و چکاپ اولیه به پزشک مراجعه کنید. اگر اهل دخانیات هستید، بهتر است مصرف آن را تا چند هفته به تاخیر بیاندازید تا عوارض احتمالی رفع شوند. 
در انتها برای رفع تمامی عوارض عمل و نازک شدن محل برش یکسال زمان لازم است بنابراین صبور باشید و نگرانی بخود راه ندهید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :