آموزش حمام کردن گربه

تاریخ درج: 1398/02/02
شستن و حمام کردن گربه گرچه امری غیر ضروری است زیرا که آنها براحتی می توانند خود را تمیز کنند اما در این بین بهتر است شما با آموزش حمام کردن گربه آشنا شده و هرچند وقت یکبار او را حمام کنید. در واقع طبق یک قاعده کلی اگر گربه شما بوی بدی می دهد یا کثیفی بر روی آن مشهود است و یا موهایش درهم پیچیده و کثیف است، حتما او را حمام کنید. اما در حین حمام کردن نکات مهمی وجود دارد که باید آن ها رعایت کنید.
 
1. صرف نظر از شستشو غیر ضروری
از آنجا که گربه ها بطور طبیعی موجوداتی تمیزی هستند نیازی به شستشوی غیر ضروری آنان نیست. گربه ها روزانه ساعت های طولانی را صرف لیسیدن خود می کنند و از آنجایی که زبان زبری دارند، این لیسیدن پوشش گربه را ب طرز چشمگیری تمی می کند. بنابراین فقط زمانی او را حمام ببرید که نیاز باشد.
 
2. آماده سازی گربه
برای حمام کردن گربه ابتدا پاهای او را خیس کنید. پس از عادت کردن گربه به شرایط، یک پارچه تمیز را خیس کرده و رویبدن او بکشید. در این مرحله از شامپو استفاده نکنید تا از نوازش پارچه روی پوست خود لذت ببرد. پس از این مرحله آب را به روی بدن و سر ربه بریزید اما با دست دیگر چانه گربه را بالا نگه دارید تا آب وارد چشم و بینی او نشود. در مرحله آخر از شامپو استفاده کنید نه اما بصورت مستقیم و سپس آن را با دستمال خیس خود تمیز کنید.
 
3. مراقبت از گوش و بینی
یکی از نکات مهم در آموزش حمام کردن گربه، شستن سر گربه می باشد. مراقب باشید در حین شستشو کف وارد سوراخ گوش و بینی گربه نشود زیرا باعث عفونت آن خواهد شد. از آنجا که توانایی نفس کشیدن زیر آب را ندارد از تماس مستقیم آب با سوراخ های بینی او خودداری کنید. همچنین ورود آب به ریه گربه باعث عفونت سیستم تنفسی گربه خواهد شد.
 
4. کوتاه کردن زمان شستشو
یکی دیگر از نکات مهم در آموزش حمام کردن گربه که بدانید، کوتاه کردن زمان شستشو است. از آنجا که گربه ها ذاتا حمام کردن را دوست ندارند، بنابراین پروسه شستشو را طولانی نکنید. از قبل تمامی وسایل مورد نیاز را آماده کرده و آب کشیدن او را نیز بیشتر از 5 دقیقه طول ندهید. هرچه این کار را سریع تر انجام دهید، استرس حیوان کمتر می شود.
 
5. سشوار کردن گربه
از آنجا که گربه ها مانند انسان ها مستعد سرماخوردگی هستند، باید حتما آن ها را بعد از حمام سشوار کنید. اگرچه گربه ها از سشوار کردن متنفرند اما تنها خشک کردن آن ها با حوله کافی نیست. تنها نکته مهم در این زمینه این است که پروسه سشوار کشیدن را طولانی کرده و صرفا به خشک کردن گربه بسنده نکنید. حتی پس از خشکشدن نیز این کار را تا 5 دقیقه ادامه دهید تا گرما به بطن بدن گربه نفوذ کند. این مسئله در مورد بچه گربه ها ضروری تر می باشد. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :