آرایش موی سگ

تاریخ درج: 1398/01/11
آرایش موی سگ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث جلوگیری از ریزش مو شده و موی سگ شما بلند، پرپشت و براق به نظر خواهد رسید. در واقع سگ ها این زیبایی را مدیون صاحبان خود هستند. اگر از جمله افرادی هستید که حیوان خانگی مانند سگ دارید با ما همراه باشید تا با اصول رسیدگی و آرایش موی سگ آشنا شوید. 
 
1. برس کشیدن :
اولین قدم در آرایش موی سگ، برس کشیدن آن می باشد. برای این امر کافی است سگ را طاق باز و به پهلو خوابانده و با یک دست موهای سگ را تقسیم کرده و در حالی که قسمتی از مو در دستان شماست زیر آن را برس بکشید. پس از مرتب شدن، موهای دست خود را رها کرده و مانند قبل برس بکشید. این عمل را در تمامی قسمت های بدن آن سگ تکرار کنید اما در قسمت شکم بسیار آرام عمل کنید زیرا این ناحیه دارای پوست نازکی بوده و بسیار حساس است. همچنین می توانید برای جلوگیری از شکستن موی سگ از اسپری های مخصوص شانه کردن موی سگ استفاده کرده و آن را نرم و مرطوب کنید.
 
2. مرتب کردن پنجه :
پنجه سگ های پرمو به خوبی دیده نمی شود، به همین دلیل برای مرتب کردن آن باید از قیچی مخصوص که نوک تیز نیست و یا از ناخن گیر و ماشین مو بر استفاده کنید. دقت داشته باشید که ماشین را در درجه پایین قرار دهید چون ممکن است پوست بین انگشتان را هم درگیر کنید.
 
3. موی داخل گوش :
کندن موهای داخل گوش سگ نیز از جمله موارد الزامی است که باید هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام شود.
 
4. شانه زدن صورت :
در آخر گوشه چشم ها و ریش را باید شانه بزنید. برای اینکار باید از مسواک و شانه مخصوص کک استفاده کنید. این شانه برای پاک کردن آشغال های دور چشم نیز مناسب می باشد. پس از این کار یک شانه دندانه درشت برداشته و تمامی موها را همزمان شانه کنید و از گره نداشتن موی سگ خود مطمئن شوید. اگر موی سگ شما فر است از شانه دنده پهن پودل استفاده کنید.
 
5. عطر زدن :
برای تکمیل آراستن سگ خود بهتر است از عطر مخصوص سگ استفاده کنید. برای این امر عطر را روی موها اسپری کنید. 
 
6. بستن موی سگ :
در انتها اگر موی جلو چشم سگ شما بلند است برای آرایش موی سگ خود می توانید از کشی یا کلیپس مخصوص سگ استفاده کنید. اما فراموش نکنید که موها را محکم نبندید تا کشیده نشود. همچنین استفاده طولانی مدت از کش و کلیپس باعث می شود موی سگ شکسته شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :