5 عامل تخریب مو

تاریخ درج: 1398/05/23
مو یکی از اندام هایی است که بر زیبایی چهره شما می افزاید و باعث می شود چهره شما دستخوش تغییر شود. اما در این بین 5 عامل تخریب مو وجود دارد که با اصرار به انجام آن ها، موهای شما آسیب دیده و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. در واقع این عوامل را می توان به عنوان دشمن مو نیز نام برد. 

1. تغذیه نامناسب
اگر تغذیه شما سالم و مقوی نباشد ویتامین ها و مینرال های لازم برای سلامت مو به آن نمی رسد و باعث ریزش و ضعیف شدن موها می گردد. داشتن یک عادت تغذیه ای مناسب و سالم می تواند تا حدود زیادی مشکلات موهای شما را حل کند. سعی کنید در عادات تغذیه ای خود مصرف نمک و روغن را به حداقل برسانید.زیرا نمک و روغن باعث تضعیف ریشه مو ودر نتیجه سبب ریزش و مشکلات مو می گردد و به جای آن ها در طول روز از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
 
2. افراط در استفاده از سشوار و اتو مو
این وسایل حرارتی به دلیل استعمال گرمای بیش از حد به مو آسیب زده و باعث خشکی، ریزش و موخوره در مو می شوند بنابراین سعی کنید از آن ها کمتر استفاده کنید. اما اگر به استفاده از این وسایل عادت دارید بهتر است قبل از استفاده از اسپری های محافظ حرارات مو و یا روغن های گیاهی و یا سرم های مو استفاده کنید تا مو کمتر آسیب ببیند. 
 
3. عدم حفظ رطوبت مو
یکی از عوامل شادابی مو حفظ رطوبت آن است زیرا در غیر اینصورت پوست سر خشک شده و در نتیجه شوره میزند. سعی کنید بخصوص در فصل زمستان رطوبت موهای خود را حفظ کنید. برای این کار می توانید  از روغن های طبیعی مانند زیتون ،نارگیل و …. که به حفظ رطوبت در مو کمک می کند استفاده کنید.
 
4. موخوره
یکی از 5 عامل تخریب مو موخوره می باشد. در واقع موخوره در موها سبب تضعیف آن می گردد بنابراین سعی کنید در ماه حداقل یک سانت موهای خود را کوتاه کرده و از شر موخوره خلاص شوید.
 
5. آب داغ
شستشو مو با آب داغ سبب از بین رفتن چربی پوست و در نتیجه خشکی پوست سر و شوره می شود. همچنین آب داغ علاوه بر از بین بردن رطوبت مو باعث می شود مو زودتر چرب و کثیف شود. پس سعی کنید موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :