ترفندهای حفظ و تقویت مو مردان

تاریخ درج: 1398/05/10
همانطور که میدانید با افزایش سن ریزش مو در مردان بیشتر از زنان شیوع دارد به همین منظور ترفندهای حفظ و تقویت مو مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است. رعایت این نکات ریز باعث می شود موهایی پرپشت و براق داشته باشید. با ما همراه باشید.
 
1. شستشو مداوم موها
به دلیل آنکه میزان هورمون های مردانه در بدن آقایان بیشتر از خانم ها می باشد میزان چربی در موهای آنان نیز بیشتر است. به همین دلیل ساده مردان برای حفظ وتقویت موی خود باید بیشتر استحمام کرده و با مقداری شامپو موی خود را با ماساژ ملایم بشویند. 
 
2. عدم استفاده از وسایل حرارتی 
از آنجا که آقایان برای فرم دهی موی خود بطور مداوم از سشوار و اتو استفاده می کنند که باعث تحریک پوست سر و خشک شدن ساقه مو به مرور زمان خواهد شد و یا موهایی بلند داشته و آن را محکم می بندند، این عمل ها باعث ایجاد موخوره در آنان خواهد شد. بنابراین از این کارها اجتناب کنید.
 
3. عدم استفاده از حوله 
یکی از ترفندهای حفظ و تقویت مو مردان خشک نکردن مو با حوله پس از حمام می باشد. برای خشک کردن موهای خود کافی است آب آن را با یک حوله نرم گرفته و اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود و از ماساژ دادن موها خودداری کنید.
 
4. استفاده از شانه مناسب
همانطور که گفتیم ریزش مو ها در آقایان بسیار بیشتر از خانم هاست، بنابراین بهتر است از شانه دندانه درشت به جای دندانه ریز استفاده کنید زیرا شانه های دندانه ریز مو را تحریک و ریزش آن را بیشتر می کند.
 
5. عدم استفاده از حالت دهنده مو
یکی از مواردی که آقایان برای فرم دهی مو از آن استفاده می کنند استفاده از حالت دهنده و اسپری مو می باشد. این محصولات باعث خشک و شکننده شدن مو می شود. بنابراین یا در هنگام خرید به جنس موي خود توجه کنيد و محصول با کيفيت و استانداردي بخريد و یا چند ساعت و حداکثر یک روز پس از استفاده آن را بشویید.
 
6. انتخاب شوینده مناسب
انتخاب شوینده مناسب نیز به حفظ و تقویت موی آقایان کمک کرده و باعث می شود موهایی پرپشت و براق داشته باشند. بطور مثال اگر مو و پوست کف سر شما خشک است از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا چربی لازم را به موی شما برساند. استفاده نامناسب از شوینده ها باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن موهای شما خواهد شد.
 
7. استفاده از کلاه
اگر جز افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه و در معرض نور خورشید می گذرانید بهتر است از کلاه های اسپرت و لبه دار استفاده کنند. زیرا نور خورشید باعث تغییر رنگ و خشک شدن وریزش موها می شود.
 
8. عدم رنگ کردن مو
اگر بیشتر موی شما سفید شده است و می خواهید سفیدی موی خود را بپوشانید از رنگ مو هاي استاندارد و با مارک‌هاي معتبر استفاده کنید. رنگ‌هاي غير استاندارد علاوه بر خشک کردن بيش از اندازه موها باعث تحريک پوست پشت گوش و زير چانه مي‌شوند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :