کاربردی ترین روش های جوانسازی پوست

تاریخ درج: 1398/08/30
با افزایش سن و بروز اولین چین و چروک در صورت دغدغه بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها مبارزه با این علائم پیری و جوانسازی پوست می باشد. امروزه روش های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که ما در این مقاله با کاربردی ترین روش های جوانسازی پوست در خدمت شما هستیم تا با آگاهی کامل بتوانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

- کاربردی ترین روش های جوانسازی پوست
یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست میکرونیدلینگ می باشد که با رفع چین و چروک و درمان جای زخم و اسکار تاثیر زیادی در احیا و جوانسازی پوست دارد. میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی و تقریبا بدون درد می باشد که در خانه نیز می توانید آن را انجام دهید. البته از دیگر بهترین روش های جوانسازی پوست لیفت نیز می باشد که با تاثیرگذاری در لحظه باعث می شود در کوتاهترین زمان ممکن پوستی جوان و بدون چین و چروک داشته باشید.
 
- نحوه انجام میکرونیدلینگ
در این روش از یک غلتک که روی آن سوزن های ریزی تعبیه شده است استفاده می شود که این سوزن ها از جنس تیتانیوم بوده که با کشیده شدن روی پوست و ایجاد حفره های ریز و میکرو کانال های متعدد روی قسمت سطحی پوست باعث تحریک کلاژن و تکثیر بافت های فیبروپلاستی شده و در نهایت با افزایش استحکام و ضخامت در پوست باعث جوانسازی پوست در ناحیه مورد نظر می شود. 
 
- هدف و مزایای از میکرونیدلینگ
هدف از انجام میکرونیدلینگ جذب بهتر سرم و مواد مغذی توسط لایه های زیرین پوست به وسیله ایجاد سوراخ های میکرونی می باشد. یکی از بهترین مزایای این روش استفاده از آن در مناطق حساس بدن مانند اطراف چشم و دهان که پوست نازکی دارند می باشد. همچنین هزینه این روش به نسبت سایر روش ها بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد به همین دلیل افراد زیادی از این روش برای جوانسازی پوست خود بهره می برند. البته اگر پوست حساسی دارید نیاز است در استفاده از این روش کمی تامل کنید.
 
- لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ همانطور که از بهترین و کاربردی ترین روش های جوانسازی پوست به شمار می رود بسیار مرسوم و پرکاربرد بوده که به صورت غیر تهاجمی و با کمترین عوارض انجام می شود. برای انجام این عمل از بی حسی موضعی استفاده شده که پس از آن با استفاده از نخ های جذبی از جنس پلی دی اکسانون که توسط بدن جذب شده و هیچ گونه آسیبی را بر بدن وارد نمی کند انجام می شود.
این نخ ها توسط یک سوزن باریک و از طریق نقاط مشخص شده توسط پزشک وارد بافت های زیرین پوست شده و با افزایش کلاژن و الاستین در اطراف نخ باعث افزایش قوام و استحکام پوست خواهد شد. این عملیات و جذب نخ ممکن است 3 الی 4 ماه طول بکشد. گرچه نتایج لیفت بعد از انجام کاملا قابل مشاهده و لمس خواهد بود اما نتیجه کلی پس از طی این زمان اثربشی بهتری دارد. همچنین این عمل به صورت جراحی و با برداشتن بافت اضافی نیز انجام می شود که اگر تمایلی برای رفتن به اتاق جراحی ندارید می توانید از این روش جایگزین استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :