چگونگی شستشوی موها

تاریخ درج: 1398/06/16
یکی از عوامل مراقبت از مو و داشتن موهایی سالم و شاداب آشنایی با چگونگی شستشوی موها می باشد. شاید با خود بگویی که این کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است اما برخلاف باور  شما شستن موها دارای آداب و قواعدی است که دانستن آنها به شما کمک می کند تا کوچکترین آسیبی به موهای تان نرسید.
 
- عوامل کثیف شدن مو
کثیف و چرب شدن موها به عوامل مختلفی همچون محیط، دست کشیدن مداوم در آن و ترشح چربی پوست سر بستگی دارد. بنابراین برای داشتن موهایی براق و تمیز باید بطور مرتب آن را بشویید در غیر اینصورت تارهای مو به یکدیگر چسبیده و ظاهری ناخوشایند برای شما ایجاد می کنند. آشنایی با چگونگی شستشوی موها علاوه بر از بین بردن چربی و آلودگی از روی مو، از آسیب و شکنندگی آن جلوگیری می کند.
 
- انتخاب شامپوی مناسب
آنچه در خرید شامپوی مناسب اهمیت دارد توجه به نوع جنس موهای شما می باشد. بطور مثال اگر موهای شما رنگ کرده و آسیب دیده می باشد از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بدون سولفات استفاده نمایید و یا اگر موهای تان خشک است از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا با ترشح چربی، از خشک شدن موها جلوگیری کنید. 
 
- مقدار مصرفی شامپو در حمام
این مقدار بسته به حجم و بلندی موها متفاوت است. اگر موهای شما خیلی بلند است باید در هر بار استحمام حداقل دو بار موهای خود را بشویید تا کاملا تمیز شوند. همچنین برای عملکرد بهتر شامپو باید به جای ریختن مستقیم آن روی سر، مقداری از آن را در کف دستانتان ریخته و پس از مالش آنها به هم و ایجاد کف، موهای خود را بشویید.
 
- تنظیم درجه آب
بهتر است بدانید آب داغ باعث از بین بردن رطوبت مو و  توقف ترشح چربی پوست سر و در نهایت باعث خشکی و آسیب موها خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق و بسته شدن فولیکول های مو پس از شامپو زدن موها را با آب ولرم یا سرد آبکشی نمایید. این درجه از آب علاوه بر حفظ رطوبت مو باعث براق و شفاف شدن مو نیز خواهد شد.
 
- چگونگی شستشوی موها
این موضوع در درجه اول اهمیت قرار دارد به همین علت باید در هنگام شستشو سر به جای چنگ زدن کف سر خود را با نوک انگشتان  ماساژ دهید بخصوص اگر موهای چربی دارید. ماساژ پوست سر به افزایش گردش خون کمک کرده و باعث رشد و تقویت مو نیز می شود.
 
- نرم کننده یا ماسک مو
برای نرمی و لطافت مو و همچنین باز شدن گره های مو حتما از ماسک مو یا نر کننده استفاده کنید. برای جلوگیری از سست شدن و ریزش مو از تماس مستقیم آن با ریشه مو خودداری کنید. همچنین به دلیل کف نکردن نرم کننده و ماسک مو حتما بعد از 2 الی 3 دقیقه آن را با آب سرد آبکشی نمایید تا مو پس از خشک شدن درخشان تر دیده شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :