پرایمر و دلیل استفاده از آن

تاریخ درج: 1398/07/23
پرایمر یکی از جدیدترین لوازم آرایشی است که نقش مهمی در زیرسازی آرایش دارد و علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش و جلوگیری از تعریق پوست باعث می شود پوست به مدت طولانی صاف، نرم و شفاف بنظر برسد. با وجود این بسیاری از خانم با پرایمر و دلیل استفاده از آن آشنایی نداشته و از این آیتم آرایشی ارزشمند استفاده نمی کنند.
 
- ترکیبات پرایمر
پرایمرها معمولا حاوی سیلیکون و دی متیکون هستند که باعث نرم و صاف شدن پوست می شوند. در واقع پرایمرها با پر کردن منافذ پوست و صاف کردن چین و چروک صورت باعث می شوند پوستی صاف و یکدست وآرایشی بدون نقص داشته باشید. همچنین برای پوشاندن جای جوش و آکنه نیز مفید می باشند. اگر جز افرادی هستید که سابقه بیماری های آلرژیک را دارید توصیه می شود از پرایمر فاقد دی متیکون استفاده کنید زیرا ممکن است این ماده باعث واکنش های حساسیت زا در شما شود.
 
- انواع پرایمر
پرایمرها انواع مختلفی داشته و در سه نوع مختلف پودری، کرمی و ژل در بازار وجود دارند. بنابراین با توجه به نوع پوست خود می توانید هر یک از انواع پرایمر انتخاب کنید تا علاوه بر حفظ رطوبت پوست به افزایش ماندگاری آرایش خود کمک کرده باشید.
جدا از انواع پرایمر، پرایمر مخصوص چشم و لب هم وجود دارد که جلوگیری از تعریق پشت چشم و پخش شدن سایه باعث ماندگاری آرایش چشم می شود. پرایمر لب هم باعث می شود رژلب در مدت زمان طولانی بدون هیچ گونه تغییری روی لب های شما باقی بماند.
 
- نحوه استفاده از پرایمر
بهترین نحوه استفاده و پخش پرایمر روی پوست نوک انگشتان می باشند زیرا با افزایش گردش خون در پوست علاوه بر یکدست کردن پوست صورت باعث جوانسازی و شفافیت پوست نیز خواهد شد. اما برای نواحی کوچکتر مانند اطراف چشم و دور لب می توانید از یک قلمو کوچک استفاده نمایید. 
 
- دلیل استفاده از پرایمر
یکی از دلایل استفاده از پرایمر افزایش رطوبت پوست به خصوص در فصل سرما می باشد. بنابراین می توانید از آنها به تنهایی روی پوست خود استفاده کرده و پوست را از آسیب های احتمالی محافظت کنید. همچنین اگر می خواهید بدون آرایش ظاهری جذاب و شاداب داشته و یا در هنگام بیدار شدن از خواب پوستی صاف و سیقلی را تجربه کنید، پرایمر برای شما بهترین انتخاب می باشد. برخی از پرایمرها خحاوی ضدآفتاب نیز بوده و شما را از این کرم نیز بی نیاز می کنند. بنابراین برای شروع یک روز عالی می توانید تنها از پرایمر اتفاده کرده و یک چهره طبیعی و جذاب داشته باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :