وکس و نکات مهم بهداشتی آن

تاریخ درج: 1398/05/07
وکس یکی از روش های رایج و مطمئن برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن می باشد. اما اگر با نحوه صحیح وکس و نکات مهم بهداشتی قبل و بعد از ان آشنا نباشید ممکن است سلامت پوست شما به خطر افتاده و دچار زخم، کبودی و چین و چروک شوید.
 
1. آماده سازی پوست 
یکی از مهم ترین نکات بهداشتی قبل از وکس کردن آماده سازی پوست می باشد. برای آماده سازی پوست ابتدا مطمئن شوید که پوست شما کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد. برای این امر پوست خود را با پاک کننده ملایم بشویید و سپس 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع وکس کردن چند تکه یخ روی پوست بمالید تا شما بعد از وکس کردن جوش نزنید. 
 
2. استفاده از وکس گیاهی 
از وکس های گیاهی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی در وکس کردن برای پوست اثرات نامطلوبی دارد. فراموش نکنید در هنگام وکس از دستکش استفاده کنید.
 
3. ممنوعات قبل از وکس کردن
- لایه برداری
قبل از انجام وکس هرگز لایه برداری نکنید زیرا منافذ پوستی صاف تر و نرم تر می شود و شما هنگام وکس احساس درد خواهید کرد. 
 
- زمان قاعدگی
در این دوره دمای بدن در حد بالایی گرفته و نوسانات هورمونی و خلقی وکس کردن را برای شما آزاردهنده می کند. همچنین پوست حساس تر شده و امکان جوش زدن در این دوران بیشتر می شود.
 
- حمام کردن
حمام یا دوش آب گرم سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود و وکس کردن را برای شما دردناک می کند. 
 
4.مراقبت های لازم پس از وکس کردن 
اگر پوست شما جوش می زند لازم است مراقبت های بهداشتی پس از وکس کردن را انجام دهید.

- شستشوی پوست 
برای جدا شدن باقی مانده ژل وکس از پوست، پوست خود را با مقدار زیادی از آب ولرم شستشو دهید.
 
- استفاده از یخ بر روی پوست
پوست را با آب سرد شسته و چند تکه یخ را که درون پارچه نرمی گذاشته اید روی آن بمالید زیرا تماس مستقیم یخ با پوست وکس شده سبب فروکش کردن التهابات پوستی می شود.
 
- استفاده از ژل آلوئه ورا
برای تسکین التهاب پوستی پس وکس می توانید مقداری ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید.
 
- باز نگه داشتن پوست
از دیگر نکات بهداشتی باز گذاشتن ناحیه وکس شده است زیرا پوست آسیب دیده نباید با لباس تماس پیدا کند. از شلوارهای جین تنگ پس از وکس کردن، استفاده نکنید زیرا این شلوارها جوش های ناشی از وکس را بدتر می کنند.
 
- استفاده از لوسیون های روغنی
پس از وکس بهتر است از لوسیون های حاوی روغن های مینرال استفاده نمایید. این روغن ها سبب بسته شدن منافذ پوستی و مانع شکل گیری مشکلات پوستی خواهند شد و درد و ناراحتی های پوستی را کاهش می دهد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :