همه چیز درباره اسید هیالورونیک

تاریخ درج: 1398/08/20
یکی از فیلرهای محبوب و دوست داشتنی که نقش مهمی در جوانسازی صورت دارد اسید هیالورونیک می باشد. این ماده جدا از جوانسازی خواص زیادی برای بدن داشته که ما در این مقاله می خواهیم همه چیز درباره اسید هیالورونیک را برای شما بازگو کنیم تا بهتر این اسید طبیعی را بشناسید.
 
- اسید هیالورونیک چیست ؟
اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود داشته که غلظت آن در چشم و مفاصل بیشتر از هر ناحیه دیگری است. این ماده همچنین با قرار گرفتن ما بین کلاژن و الاستین باعث پر شدن فضای خالی زیر پوست شده و باعث رفع چین و چروک و جوانسازی پوست می شود. اسید هیالورونیک که به هیالورونان نیز معروف است یک ماده شفاف و غنی بوده که وظیفه اصلی آن نگه داشتن آب و حفظ رطوبت در بافت های پوستی می باشد. در واقع عامل تاثیر گذار در رطوبت پوست ظرفیت بالای بی نظیر مولکول های اسید هیالورونیک از آب می باشد.
 
- نقش اسید هیالورونیک در جوانسازی پوست
فیلر اسید هیالورونیک اسید با افزایش حجم و انعطاف صورت مانند یک کوسن پر حجم از ساختار صورت پشتیبانی کرده و با حفظ رطوبت در سطح پوست باعث شادابی و لطافت پوست می گردد. در واقع اگر به دنبال یک راه برای کاهش چین و چروک در پوست خود تزریق اسید هیالورونیک یک گزینه ایده آل برای شما می باشد زیرا به دلیل سازگاری با بدن هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و توسط بدن جذب می شود. در واقع این ماده به صورت به صورت شبکه ای عمل کرده و مواد مغذی را از طریق رگ های خونی به سلول های سطح پوست منتقل می کند. 
 
- چگونگی تزریق اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک به وسیله سوزن های باریک و نازک در دوزهای متفاوت به لایه درم پوست تزریق می شود. این عمل به صورت غیر تهاجمی و با بی حسی موضعی انجام شده و بسته به خطوط قابل درمان در حدود 20 الی 30 دقیقه طول می کشد. پزشک برای تزریق ابتدا نقاطی را روی صورت مشخص کرده و پس از پاکسازی آن به وسیله مواد آنتی باکتریال، نسبت به بی حسی موضعی اقدام می کنند. پس از بی حسی کامل، تزریق به وسیله مناطق علامت گذاری شده انجام می شود. این ماده پس از ورود به بافت زیرین پوست مانند یک اسفنج آب درون بافت را به خود جذب کرده و به صورت تدریجی به سطح پوست بر می گرداند. همچنین این ماده فضای خالی بین کلاژن و الاستین در پوست را پر کرده و با افزایش حجم در لایه های زیرین پوست شده و به دلیل همین خاصیت می توان از آن برای برجسته سازی گونه، لب و چانه و همچنین رفع سیاهی و گودی دور چشم استفاده کرد. 
 
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :