نکات مهم در تسریع رشد موهای فر

تاریخ درج: 1398/05/29
موی فر در عین حال که زیبا به نظر رسیده و چهره شما جذاب تر نشان می دهد برای بلند شدن نیاز به مراقبت فراوان دارد. نکات مهم در تسریع رشد موهای فر وجود دارد که باعث می شود علاوه بر سالم ماندن، موی شما زودتر رشد کند. دقت کنید باید تمامی این روش ها را توامان به کار ببرید در غیر اینصورت سرعت رشد مو آنطور که شما می خواهید پیش نخواهد رفت.
 
1. اجتناب از حرارت
وسایل حرارتی و حالت دهنده مو، چه موهای شما صاف باشد و چه فر به آن اسیب وارد خواهد کرد. اما اگرموی شما فر بوده و بصورت مداوم از این وسایل حرارتی استفاده می کنید به پیچ و تاب مو صدمه زده و آن را از فرم خارج خواهید کرد. در اینصورت مو به حالت طبیعی باز نگشته و هیج اسپری مویی نمی تواند این صدمه را جبران کند زیرا حرارت در انتهای ساقه مو شکاف ایجاد کرده و تا ۵۰٪ رشد مو را کاهش می دهد.
 
2. رفع موخوره با نوک گیری مو
اگر نوک موهای شما دو شاخه شده است یعنی دچار موخوره شده اید و برخلاف پیام های تبلیغاتی هیچ چیز جز کوتاهی به حذف آن کمک نخواهد کرد. اگر در انتهای موهایتان شکافی ایجاد شده باشد و شما سریعا به آن رسیدگی نکنید، شکاف همچنان ادامه یافته و تمام ساقه مویتان را فرا می گیرد. پس بلافاصله آنها را کوتاه کنید.
 
3. استفاده از شانه دندانه درشت
یکی از نکات مهم در تسریع رشد موهای فر استفاده از شانه دندانه درشت می باشد زیرا هرگز موی فر و برس اصلا با هم سازگار نیستند.این کار علاوه بر شکستگی و ریزش مو باعث از دست دادن حالت طبیعی مو در طول زمان، می شود. برای جلوگیری از این امر بهتر ات در زمان استحمام و زمانی که موهای تان خیس است موی خود را با شانه دندانه درشت شانه زده و از شکستگی آن جلوگیری کنید.
 
4. خشک کردن مو به روش صحیح
برای خشک کردن موهای خود هرگز از وسایل حرارتی حتی سشوار استفاده نکنید. قدرت سشوار را دست کم نگیرید.برای خشک کردن موهای فر خود آن ها را با حوله خشک کرده و یا اجازه دهید در هوا خشک شوند. در هنگام استفاده از حوله نیز نوک موهای خود را نمالید زیرا اصطکاک، کوتیکول مو را از بین برده و باعث آسیب زدن به مو باعث وز شدن آن می شود. 
 
5. استفاده از شامپو و حالت دهنده مناسب
یکی از نکات مهم در تسریع رشد موهای فر استفاده از شوینده مناسب می باشد. باید دقت کنید هر شامپویی برای هدفی خاص و به منظور حالت دهی به مویی خاص تهیه شده است. موهای فر به دلیل خشن و خشک بودن نیاز به شامپویی برای افزایش رطوبت رسانی به مو هستند. شامپو مخصوص موهای خشک بهترین ل=انتخاب در این زمینه می باشد. بنابراین به جای رایحه نوع موی خود را در هنگام خرید مدنظر قرار دهید. در مورد حالت دهنده ها نیز این امر صادق است. به خاطر داشته باشید که حالت دادن به موها با رسیدگی به پوست سر متفاوت است، پس حالت دهنده ای را انتخاب کنید که برای هر دو منظور مناسب باشد.
 
6. استفاده از مرطوب کننده مناسب
یک قسمت از مو که معمولا در هنگام رسیدگی فراموش می شود قسمت میانی مو می باشد که دچار خشکی و شکنندگی شده و باعث می شود موی فر شما دیتر رشد کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید از یک مرطوب کننده و مغذی مو استفاده کنید. برای این کار مقداری از آن را در کف دست خود ریخته و قسمت میانی مو را با ان مالش دهید. بدین ترتیب مـرطوب کننده به صورت یکنواخت به تمام قسمت های موهایتان پخش شده و تنها در ریشه یا سر موها تجمع پیدا نمی کند.
 
7. استفاده از روش های محافظتی
یکی دیگر از نکات مهم در تسریع رشد موهای فر استفاده از روش های محافظتی می باشد. در این روش بدون استفاده از حرارت و تنها با بستن کش به انتهای موها از تخریب آن ها جلوگیری می کنند و باعث رشد و تقویت مو می شود. اما در مورد موهای فر بهتر است فقط در هنگام خواب از این روش استفاده کنید به این ترتیب علاوه بر حفظ رطوبت مو از گره خوردن موهای تان نیز جلوگیری کرده اید. 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :