نکات مهم در آرایش چشم های حساس

تاریخ درج: 1398/06/12
همانطور که می دانید چشم ها حساس ترین عضو صورت بوده که باید در هنگام آرایش به آن توجه ویژه ای داشت بخصوص اگر چشمان شما حساس است باید یکسری نکات خاص و مهم را نیز رعایت کنید تا دچار عوارض چشمی همچون سوزش، خارش و التهاب نشوید.
 
1. دوری از مواد تحریک کننده 
یکی از نکات مهم در آرایش چشم های حساس استفاده از لوازمی است که عاری از مواد تحریک کننده و الکل باشند. زیرا اکثر لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم و ریمل حاوی مواد حساسیت زا هستند که می توانند موچب تحریک و التهاب چشم شوند بنابراین در هنگام خرید به ترکیبات آن توجه کنید. همچنین از استعمال کرم پودر و ضد آفتاب در اطراف چشم نیز خودداری کنید و یا از ضد آفتاب های مینرال استفاده کنید. 
 
2. تعویض لوازم آرایشی
تمامی لوازم آرایشی یک تاخیر انقضا معین دارند که باید پس از آن دور ریخته شوند هرچند که برای آنها هزینه گزافی را پرذاخته باشید. ریمل و خط چشم به دلیل تماس مستقیم با چشم باید هر سه تا شش ماه تعویض شوند اما این بازه زمانی در مورد محصولات پودری مانند سایه بیشتر می باشد.
 
3. عدم اشتراک لوازم آرایش
لوازم آرایش خود بخصوص ریمل، خط چشم و سایه را با دیگران به صورت اشتراکی استفاده نکنید زیرا ممکن است چشم آن فرد آلوده باشد و در صورت استفاده باکتری های آن به چشم شما منتقل می شود و اگر چشمان تان حساس است بیشتر تحریک می شوید.
 
4. پاک کردن آرایش 
یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از چشم های حساس، پاک کردن آن در پایان روز و قبل از خواب می باشد زیرا ماندن آرایش بر روی چشم تا صبح باعث ایجاد عفونت و حساسیت در چشم خواهد شد. برای اینکار نیز از محلول های مخصوص چشم استفاده کرده و از فشار و مالش چشمان خود پرهیز کنید. می توانید برای ایمنی بیشتر از پدهای مخصوص این کار استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :