نحوه صحیح پاک کردن آرایش

تاریخ درج: 1398/06/04
اگرچه امروزه روش های متعددی برای تثبیت آرایش وجود دارد اما اگر با نحوه صحیح پاک کردن آرایش صورت آشنا نباشید ممکن است پوست و چشم شما دچار آسیب شده ودیگر از آرایش لذت نبرید. بنابراین به همان اندازه که ماندگاری آرایش از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، نحوه پاک کردن آن نیز به همان اندازه مهم است.
 
1. پاک کننده مخصوص چشم
یکی از حساس ترین اعضای صورت چشم ها هستند که نیاز به مراقبت ویژه دارند و کوچکترین کم دقتی باعث سوزش و التهاب چشمان شما خواهد شد. بنابراین برای پاک کردن آرایش چشم باید از یک پاک کننده مخصوص چشم استفاده کنید. برای این کار کافی است ۲ تا ۳ قطره از محلول پاک کننده را روی پنبه ریخته و برای چند ثانیه ضربه ای و آرام اطراف چشم را با آن ماساژ دهید. با این کار آرایش شما پیش از آنکه خودتان کامل آن را پاک کنید شروع به حل شدن کند. 
 
2. پاک کننده قوی برای آرایش ضد آب
نحوه صحیح پاک کردن آرایش های ضد آب استفاده از پاک کننده های قوی می باشد زیرا این پاک کننده ها ساختاری چرب دارند. به همین دلیل اگرچه این مواد آرایش را از بین میبرند اما لایه ای بر پوست ایجاد کرده و مانع نفوذ آب ورطوبت در لایه پوست می شوند. برای جلوگیری از این امر بعد از استفاده از این پاک کننده ها صورت خود را حتما بشویید.
 
3. استفاده کمتر از دستمال مرطوب
اگرچه دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش مزایایی دارند ولی به طور کلی اشباع شده و مناسب نیستند و در دراز مدت باعث حساسیت و التهاب می شوند. بنابراین در شرایط خاص و کمتر از آنها استفاده کنید.
 
4. پاک کننده خانگی
اگر علاقه ای به استفاده از پاک کننده های شیمیایی ندارید می توانید از ترکیب مرطوب کننده و وازلین یک پاک کننده دست ساز بسازید. برای پاک کردن آرایش کافی است مقداری از این ترکیب را روی پنبه گذاشته و آرایشتان را پاک کنید. بخاطر داشته باشید که بعد از هر کدام از این روشها صورت خود را بشویید.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :