نحوه صحیح اتو کشیدن مو

تاریخ درج: 1398/05/23
یکی از معیارهای زیبایی برای همه افراد داشتن موهایی صاف و براق می باشد. البته امروز این مهم برای کسانی که موی فر دارند نیز دور از دسترس نمی باشد فقط کافی است که با نحوه صحیح اتو کشیدن مو آشنا باشید. با ما همراه باشید.
 
برای آشنایی با نحوه صحیح اتو کشیدن مو باید مراحل زیر را انجام دهید تا علاوه بر داشتن موهایی صاف و لخت از آسیب رسانی به آن نیز جلوگیری کنید. 
 
1. در مرحله اول باید موهای خود را با شامپوی مناسب شسته و از نرم کننده های مو استفاده کنید.
 
2. پس از استحمام از سرم های مو استفاده کنید تا مو های شما فریز و وز نشود. برای این کار مقداری از سرم را به تمام کف دستان خود بمالید زیرا گرمای دستان شما اثر مفید سرم مو را دو چندان می کند. سپس نوک موهای خود را با سرم ماساژ دهید. دقت کنید مقدار اندکی از سرم کافی است زیرا بیشتر از آن باعث چرب شدن مو می شود.
 
3. پس از استعمال سرم، موهای خود را بوسیله برس و سشوار خشک کنید. دقت کنید که مو را نکشید زیرا خشکی مو در الویت می باشد.
 
4.برای اتو کشی صحیح باید مو را قسمت بندی کنید. برای این کار از پشت سر شروع کرده و تکه کوچکی از مو را جدا و بقیه را با گیره و کلیپس بالا ببندید. تا زمانی که اتو گرم شود از اسپری محافظ حرارت مو استفاده کرده و روی مو اسپری کنید. پس از گرم شدن اتو، تکه ای از مو را که بین دو انگشت اشاره و وسط دست چپ شماست را با اتوی مو گرفته و روی مو سر دهید. در حین کار توقف نکنید و اگر لازم شد این کار را تکرار کنید. برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از سوختن انگشتان تان  از شانه چوبی استفاده کنید تا مو را صاف کنید.
 
نکات مهم
- دقت کنید استفاده از شانه چوبی، اصطکاک مو را کاهش داده و از مو خوره جلوگیری می کند.
 
- استفاده از اسپری محافظ مو را فراموش نکنید زیرا در اثر اتو کشیدن رطوبت مو خشک شده و مو دچار آسیب می شود. این اسپری ها باعث می شوند علاوه بر حفظ رطوبت، مو پس از اتو نرم و لطیف شود.
 
- هیچ گاه مو خیس و نم دار را اتو نکشید زیرا نه تنها باعث خشک شدن و آسیب دیدن موها خواهد شد بلکه مو پس از اتو نمای زیبایی نخواهد د اشت. حتما قبل از اتو از سشوار استفاده کنید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :