نحوه شستشو انواع مو

تاریخ درج: 1398/06/05
همانطور که می دانید موها به سه دسته خشک، چرب و معمولی تقسیم می شوند که  نحوه شستشو انواع مو با یکدیگر متفاوت می باشد و این نکته ای است که شاید شما هیچگاه به آن توجه نکرده باشید. این موضوع همانند خرید شامپو که برای یک نوع مو مناسب است دارای اهمیت می باشد. با ما همراه باشید.
 
- موی چرب
موی چرب را باید یک روز در میان و بدون چنگ زدن، ماساژ دادن و برس کشیدن باید شست و ‌شو داد تا غدد چربی کف سر تحریک نشوند و به جای آن کافی است موها را در کف دست‌ قرار داده و به‌طور دورانی پوست سر را بشویید بی‌آنکه ناخن‌ها یا نوک انگشتان با پوست سر تماس حاصل کند. دو دست شست‌وشو در هر بار استحمام کافی است؛ بعد از زدن شامپو، با آب ولرم یا حتی آب کمی سرد موهایتان را کاملا آبکشی کنید. فراموش  نکنید شامپویی با PH 7-6 و بیشتر یا شامپوی مخصوص موهای چرب را استفاده کنید. همچنین موهای چرب نیاز به مواد نرم‌کننده ندارند چون این مواد، چربی موها را بدتر می‌کنند.
 
- موی خشک
برخلاف موی چرب، برای شستشو موی خشک باید از شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای خشک استفاده کنید. همچنین باید تعداد دفعات شستشو را کاهش داده و از آب داغ پرهیز کنید. استفاده از شامپوهای کرمی یا روغن‌ها و کرم‌های تقویت‌کننده مو برای این نوع مو مناسب است. یادتان باشد شما هم باید بسیار آرام و بدون چنگ زدن و برس کشیدن موها پوست سر را بشویید.
 
- موی معمولی‌
نحوه شستشو موی معمولی بین دو روش شستشوی موهای چرب و خشک می باشد.حتما از شامپو مناسب موهای معمولی استفاده کرده و به صورت یک روز در میان موهای خود را بشویید. در هنگام شستشو موها را در کف دست‌ها قرار داده و پوست کف سر را بصورت دورانی ماساژ دهید. 
 
- موی آسیب دیده
اگر موهای شما بر اثر عوامل مختلفی همچون مش، دکلره، فر یا به هر دلیل دیگری آسیب دیده یا بیش از حد دچار تخریب شده است، بطوریکه دارای خشکی، زبری و عدم‌ استحکام است، بهتر است در هنگام خرید شامپو به اسیدیته آن دقت کرده و شامپویی مناسب موی آسیب دیده تهیه کنید. اسیدیته شامپو شما باید بین قلیایی تا اسیدیته سبک تنظیم باشند. شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته سبک یعنی شامپوهایی با PH 6 تا 7 آسیب مو را کمتر کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می‌ریزد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :