نحوه رنگ کردن و مراقبت از مو با قهوه

تاریخ درج: 1398/05/30
قهوه تنها یک نوشیدنی محسوب نشده و دارای خواص دیگری نیز می باشد که یکی از این خواص رشد و درخشش موها می باشد. برای آشنایی با نحوه رنگ کردن و مراقبت از مو با قهوه با ما همراه باشید تا موهایی براق با رنگی لذت بخش و خاص داشته باشید. همچنین اگر موهای شما مشکی است رنگ آن را تیره تر می کند.
 
- شستشوی مو با قهوه
اگر می خواهید رنگ موی خود را تیره تر کرده و با به رنگ موی خود عمق دهید بهتر است موهای خود را با قهوه بشویید. برای این کار کافی است یک فنجان قهوه تلخ دم کنید، برای دم کردن قهوه باید به ازای هر فنجان دو قاشق غذاخوری قهوه و یک فنجان آب نیاز است.سپس مواد را با هم ترکیب و روی شعله کم گاز قرار داده تا جوش بیاید. بعد از این که قهوه را دم کردید آن را از یک صافی رد کرده تا از تفاله های قهوه که قرار است دور بریزید برای موها استفاده کنید. سپس تفاله های قهوه را به موهای نمدار بزنید و کف سر و موها را با آن ماساژ دهید. اگر قهوه نداشتید از قهوه اسپرسو استفاده کنید. موها را مثل همیشه با شامپو بشوئید و هنگام شستشو مراقب باشید که شامپو روی موها نمانده باشد. سپس آب موها را بچلانید به طوری که آب از موها نچکد.
 
- نحوه شستشو مو با قهوه
برای شستو مو با قهوه باید یک ظرف بزرگ زیر موها قرار دهید تا قهوه چکیده شده از روی مو دور ریخته نشده و دوباره بتوانید از آن استفاده کنید. البته می توانید قهوه را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی موها اسپری کنید. سپس موها را با کلاه یا حوله بپوشانید. دقت کنید هر چه بیشتر قهوه روی موها بماند موها تیره تر می شود. سپس موها را با آب گرم بشوئید. سپس موها را تمیز شسته و مطمئن شوید که قهوه روی موها نمانده باشد. تکرار این عمل موها را تیره تر، براق تر کرده و رشد موها را نیز بیشتر می کند. 
 
- خواص قهوه برای مو
همانطور که گفتیم قهوه مو را تیره می کند بنابراین اگر موی شما روشن است از این روش صرف نظر کنید. پودر قهوه پوست سر را لایه برداری کرده و با تحریک فولیکول مو باعث رشد و تقویت مو می شود. اگر می خواهید همیشه از قهوه برای موها استفاده کنید تفاله ها را خشک کنید و داخل شامپو بریزید. پودر قهوه موها را نرم، براق و سالم نگه می دارد. همچنین استفاده مکرر از قهوه رشد موها را سرعت می بخشد. در واقع کافئین موجود در قهوه هورمونی که باعث ریزش مو می شود را مسدود کرده و چرخه رشد موها را از روند عادی بیشتر می کند.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :