نحوه رنگساژ کردن مو

تاریخ درج: 1398/05/09
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از دکلره و رنگ های فانتزی مو حالت اولیه رنگ و براق بودن خود را از دست بدهد. راهکار این مشکل تنها یک رنگساژ ساده می باشد به شرطی اینکه با نحوه رنگساژ کردن مو آشنا باشید زیرا مو آسیب دیده و ضعیف می باشد و نیاز به مراقبت دارد تا بیشتر دچار آسیب و سوختن نشود. با این کار ساده شما می توانید موهای خود به حالت اولیه برگردانید. 
 
- تعریف رنگساژ
رنگساژ رنگی است که مقدار مناسبی از آب ضعیف شده و حالت ضعیفی از رنگ مو است با این تفاوت که دیگر نیاز به رنگ و اکسیدان ندارید. رنگساژ کردن مو بسیار آسان بوده و شما در خانه می توانید به راحتی آن را انجام دهید.و زمانی نیاز می شود که موی شما مانند روز اول براق نیست و نیاز به ترمیم دارد. برای رنگساژ کردن باید یک شماره تیره تر از پایه دکلره استفاده کنید. بطور مثال اگر پایه موهای شما 6 است از رنگساژ پایه 5 استفاده کنید. همچنین باید رنگساژ را هم خانواده با رنگ قبلی انتخاب کنید. 
 
- نحوه ترکیب رنگساژ
نحوه رنگساژ کردن مو بسیار ساده است کافی است یک چهارم تیوپ رنگ مو را با یک سوم اکسیدان 1% و مقداری آب ترکیب کرده تا رقیق شود. سپس آن را روی مو گذاشته و بعد از 15 دقیقه آبکشی نمایید. اگر موی شما مش دارد بمدت یک دقیقه مکث نمایید. نحوه رنگساژ کردن مو روی کلاه مش نیز دقیقا مانند شامپو کردن است.
 
- ترکیب با واریاسیون ها
در صورتی که تناژ رنگ موی شما رفته و یا میخواهید یک تناژ را از بین ببرید می توانید از واریاسیون مناسب را با رنگساژ ترکیب کرده و به رنگ دلخواه خود دست یابید. در واقع واریاسیون‌ها برای تقویت تناژ رنگی استفاده می شود. بطور مثال اگر می خواهید کمی مو بنفش شده و زردی مو کاسته شود از واریاسیون بنفش یا آبی استفاده کنید.
 
- جلوگیری از آسیب مو
از آنجا که رنگساژ حالت ضعیفی از رنگ مو می باشد و لذا به مو آسیبی وارد نمی کند مگر آن که موی شا دچار سوختگی شدید باشد که در اینصورت زمان آن را کم کنید. در رنگساژ کردن مو می توانید هر چند وقت یکبار از رنگ های متفاوتی بر روی پایه دکلره استفاده کنید و از تنوع آن لذت ببرید. استفاده از این روش بسیار آسان بوده و در منزل نیز امکان پذیر می باشد. 
 
- مدت زمان
مدت زمان لازم برای رنگساژ کردن مو معمولا بین 10 الی 15 دقیقه می باشد. هرچه رنگساژ مدت زمان بیشتری روی مو بماند رنگ مو تیره تر خواهد شد. اما برای موهای مش شده بهتر است مانند شامپو استفاده کرده و بیشتر از یک دقیقه طول نکشد.
 
- مزایای رنگساژ
اگر موی شما آسیب دیده است و دیگر نمی توانید از رنگ مو استفاده کنید رنگساژ انتخاب مناسبی است زیرا رنگساژ ترکیب ضعیفی داشته و همین ترکیب ضعیف باعث می شود کمتر به موها آسیب برسد. علاوه بر این مزیت، این امکان رو دارید که هر چند وقت یکبار رنگساژ متفاوتی رو روی پایه ی دکلره یا مش موی خود گذاشته و حسابی حس تنوع طلبی خود رو ارضا کنید. در حالیکه با رنگ نمی توان این کار را کرد و آسیبی که با رنگ و اکسیدان به موهای شما وارد میشه خیلی بیشتر است.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :