نحوه استفاده از ماسک لب

تاریخ درج: 1398/01/27
 صرف وقت برای سلامتی لب ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه روش‌های زیادی برای مراقبت از لب‌ها و زیبایی آن‌ها وجود دارد، چون لب‎ها تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارند. یکی از محصولات بهداشتی برای سلامت لب ها، ماسک لب می باشد. ماسک لب نوعی محصول بهداشتی و زیبایی است که در فروشگاه‌های معتبر وجود دارد. اما قبل از آن بهتر است با ماسک لب و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.
 
1. انواع ماسک لب
- این ماسک لب‌ها را حجیم‌تر کرده و خط آن را مشخص می‌کند و همچنین باعث تحریک رنگدانه‌های لب شده و رنگ‌های لب را پررنگ‌تر می‌کند. ماسک لب سرشار از ویتامین‌هایی است که باعث کاهش چین و چروک لب‌ها می‌شود.
- ترکیبات کلاژن‌ساز ماسک لب، لایه‌های زیرین لب‌ها را تغذیه می‌کند و چون مواد مرطوب‌کننده دریایی دارد، حجم لب‌ها را بالا می‌برد. همچنین خشکی لب را نیز از بین می‌برد و باعث شادابی لب‌ها می‌گردد.
- این ماسک را می‌توانید از داروخانه‌ها و مغازه‌های معتبر تهیه کنید. ماسک لب با رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی وجود دارد که با مشورت می‌توانید بخرید و استفاده کنید.
 
علاوه بر محصولات بهداشتی روش‌های خانگی هم برای رفع خشکی لب، خوش رنگ شدن لب‌ها و … وجود دارد. با کمک مواد طبیعی ماسکی طبیعی تهیه کرده و لب‌هایتان را زیباتر کنید. یکی بهترین روش‌ها برای مراقبت از لب‌ها، استفاده از روغن‌های طبیعی است. گاهی اوقات لب‌هایتان را با روغن زیتون و وازلین ماساژ دهید. 

2. ماسک لب طبیعی 
- ماسک عسل و قند برای لب
برای تهیه ماسک خانگی باید یک قاشق چای‌خوری قند بسایید و با یک قاشق چای‌خوری عسل و همچنین یک قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط نمایید. این مخلوط را به لب‌های خود بمالید و لب‌های خود را با آن ماساژ دهید. این ماسک تیرگی و بی‌رنگ بودن لب را از بین می‌برد و رنگ خوشی به لب‌ها می‌دهد. این ماسک، خشکی لب را نیز از بین می‌برد و جلوه زیبایی به لب‌ها می‌بخشد. این ماسک بی‌ضرر را امتحان کنید.
 
- ماسک انواع میوه برای لب
- یک برش از خیار  روی لب باعث روشن شدن لب‌ها و تغذیه آن‌ها شده و لب‌های شما را به طور طبیعی صورتی خواهد کرد. کافیست در روز فقط چند دقیقه خیار را روی لب ماساژ دهید.
- اگر تیرگی لب دارید و می‌خواهید این تیرگی را از بین ببرید بهتر است برای از بین بردن آن، از پوست پرتغال استفاده کنید. پوست پرتغال را روی لب‌های خود مالش داده و چند دقیقه صبر کنید، این کار لب‌های شما را روشن‌تر خواهد کرد.
-آب چغندر رنگ زیبا و طبیعی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است .اگر شما آب چغندر را در شب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید در صبح روز بعد و در تمام طول روز می‌توانید لب‌های قرمز و طبیعی داشته باشید و تا زمانی که آن را نشویید از روی لب شما نخواهد رفت.
 
- قرمز کردن لب‌ها با گل سرخ
یکی دیگر از انواع ماسک برای لب ماسک گل سرخ است. ۴ یا ۵ عدد گلبرگ رز قرمز را له کرده و لب‌های خود را با آن شست و شو دهید. این گلبرگ‌ها باعث قرمز شدن لب‌ها می‌شود. علاوه بر قرمز شدن لب‌ها، آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند. می‌توانید روزانه ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید.
شما می‌توانید با مخلوط کردن گلبرگ‌های خرد شده با خامه شیر (سرشیر) بالم لب تهیه کنید. فقط کافی است آن‌ها را کاملا با هم مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی لب‌های خود قرار دهید. سپس لب‌های خود را شست و شو دهید و با این کار، لب‌ها نرم می‌شوند.
 
- ماسک دارچین یکی از انواع ماسک برای لب
دارچین یک ادویه مفید برای سلامت است، علاوه بر مفید بودن برای سلامتی، خواص دیگری نیز دارد. اگر دوست دارید لب‌های برجسته داشته باشید از ماسک دارچین استفاده کنید. ماسک دارچین یک ماسک زیبا برای برجسته کردن لب‌ها است. دارچین جریان خون را در لب‌هایتان تحریک کرده و باعث تورمی خفیف، قرمزی و سوزش می‌شود. این ماسک به مدت چند ساعت لب‌های خود را برجسته نگه می‌دارد. ولی دقت داشته باشید که نباید زیاده‌روی کنید.
 
3. اسکراب لب با شکر یا جوش شیرین
از جوش شیرین و شکر برای لایه‌برداری استفاده می‌شود. علاوه بر پوست، برای لب نیز می‌توانید اسکراب تهیه کنید. برای تهیه این ماسک کافی است، یک قاشق چای‌خوری روغن را با شکر یا جوش شیرین مخلوط کنید. مقداری از مخلوط را با مسواکتان بردارید و به آرامی روی لب‌هایتان بکشید تا سلول‌های مرده برداشته شوند. سپس اسکراب را با یک تکه پنبه‌ی نمناک پاک کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :