ناگفته های کرم پودر

تاریخ درج: 1398/06/28
یکی از آیتم های آرایشی که کاربرد زیادی در آرایش داشته و خانم ها به آن علاقه زیادی دارند کرم پودر می باشد. انتخاب یک کرم پودر باکیفیت و عالی باعث می شود تا پوستی یکدست و زیبا داشته باشید. بنابراین برای داشتن یک انتخاب ایده آل باید ناگفته های کرم پودر را نیز بدانید. با ما همراه باشد.
 
1. انتخاب محل مناسب تست رنگ
اگر همیشه از پوست دست برای تست رنگ کرم پودر استفاده می کردید بهتر است آن را کنار بگذارید زیرا با رنگ پوست صورت مغایرت دارد. به همین دلیل برای انتخاب رنگ مناسب پوست صورت خود از یک قسمت از گردن استفاده کنید که با رنگ پوست صورت نزدیکی دارد.
 
2. بافت کرم پودر
کرم پودرها بافت های متفاوتی دارند که از بین آنها مایع و پودری کاربرد بیشتری داشته و شناخته شده تر می باشد. اگر به دنبال آرایشی مات هستید کرم های پودری انتخاب مناسبی هستند زیرا یک پوشش سبک مات روی پوست ایجاد کرده و علاوه بر این بافت سبکی دارند. اما کرم پودرهای مایع علاوه بر مرطوب کردن پوست، پوشانندگی بیشتری دارند. 
 
3. انتخاب رنگ مناسب با توجه به رگ
یکی از ناگفته های کرم پودر که شاید تا به حال نمی دانستید انتخاب رنگ مناسب با توجه به رنگ طبیعی رگ زیر نور می باشد. اگر رگ های شما به رنگ آبی بود رنگ پوست شما سرد و اگر رنگ رگ های شما سبز باشد رنگ بیس پوست شما گرم است و اگر ترکیبی از هر دو رنگ را دارید در دسته خنثی قرار می گیرید. 
بسیاری از برندها کرم پودرهای خود را بر این اساس دسته بندی می کنند که در ان C  مخصوص پوست های سرد، W مخصوص پوست های گرم و N برای پوست های طبیعی و خنثی می باشد. اما اگر کرم پودر شما هیچ کدام از این علائم را نداشت به تناژ آن توجه کنید. کرم پودرهایی با تم صورتی برای پوس های سرد و کرم پودرهای با تم زرد برای پوست های گرم مناسب هستند.
 
4. توجه به نوع پوست
برای یک انتخاب خوب و مناسب باید نوع پوست خود را بشناسید. بطور مثال اگر پوست شما چرب و مستعد جوش می باشد از کرم پودری با بافت پودری و فاقد چربی استفاده نمایید تا علاوه بر رفع مشکلات پوستی، ماندگاری و تناسب بیشتری با پوست شما داشته باشد.
 
5. پرایمر
از دیگر ناگفته های کرم پودر استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر می باشد. پرایمر کمک می کند تا پوست شما ظاهری صاف و یکدست داشته باشد. همچنین پرایمر یک بیس عالی برای پوست محسوب شده که باعث می شود کرم پودر به بهترین شکل ممکن روی پوست شما بخوابد.
 
! نکته آخر
اگر در خرید کرم پودر بین دو رنگ شک داشتید رنگ روشن تر را انتخاب نمایید. زیرا در حالت طبیعی کرم پودر به پوست عمق داده و آن را برجسته تر نشان می دهد بنابراین یک رنگ روشن تر باعث می شود رنگ پوست شما بعد از زدن کرم پودر رنگ زیباتری داشته باشد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :