مزایای آلوئه ورا در سلامت و زیبایی پوست

تاریخ درج: 1398/06/17
یکی از گیاهان مفیدی که هم به صورت نوشیدنی می توان از آن استفاده کرد و هم خواص بسیاری برای پوست و مو دارد آلوئه ورا است. این گیاه دوست داشتنی و مفید به راحتی قابل دسترس بوده و شما با خرید آن و آشنایی با مزایای آلوئه ورا در سلامت و زیبایی پوست می توانید پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.
 
- همه چیز درباره آلوئه ورا 
این گیاه آفریقایی که به زنبق بیابانی یا صحرایی نیز معروف است از پیوند با کاکتوس بدست آمده است. آلوئه ورا سرشار از آمینو اسید، آنزیم و مواد مینرال بوده که در سلامت پوست و مو تاثیر بسزایی دارد و به همین علت در پزشکی بسیار از آن استفاده شده و بر مصرف آن تاکید دارند. 
 
- مزایای آلوئه ورا در سلامت و زیبایی پوست
1. تهیه ماسک صورت 
شما می توانید به آسانی ژل داخل این گیاه را خارج کرده و در ترکیب ماسک های خود و یا به تنهایی به عنوان ماسک از آن استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از آرایش از ژل آن بر روی صورت بهره ببرید.
 
2. درمان سلولیت
اگر پس از نوسان وزن یا بارداری دچار ترک پوستی یا سلولیت شده اید، ژل آلوئه ورا به شما در درمان این مشکل پوستی کمک خواهد کرد. کافی است آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده و سه ماه هر روز از این ترکیب بر روی نواحی ترک خورده استفاده کنید.
 
3. درمان آفتاب سوختگی
یکی از مزایای آلوئه ورا در سلامت و زیبایی پوست، درمان آفتاب سوختگی و التهاب پوست است. این گیاه با اثر خنک کنندگی و آبرسانی باعث کاهش تورم و قرمزی پوست شده و در کمترین زمان ممکن آن را درمان خواهد کرد.
 
4. زیبایی دست و ناخن
از آنجا که آلوئه ورا یک آبرسان قوی برای پوست محسوب می شود می توانید به کمک آن رطوبت از دست رفته را به پوست خود برگردانده و دستانی نرم و لطیف داشته باشید. همچنین این گیاه نقش موثری در تقویت و استحکام ناخن دارد.
 
5. از بین بردن جوش
اگر پوست شما زیاد جوش می زند می توانید با مالیدن ژل آلوئه ورا بر این نواحی این مشکل را به آسانی و در سریع ترین زمان حل کنید.
 
6. رفع ترک لب
یکی دیگر از مزایای آلوئه ورا در سلامت و زیبایی پوست رفع ترک لب می باشد. کافی این ژل را هر شب بر روی لبان خود مالیده و اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.
 
7. لوسیون بدن
همانطور که گفتیم آلوئه ورا یک آبرسان فوق العاده برای پوست بوده که می توانید از آن به جای لوسیون بعد از حمام استفاده کنید. 
 
- نکته مهم
فراموش نکنید برای جلوگیری از فاسد شدن ژل آلوئه ورا پس از استخراج از گیاه، باید آن را درون یک ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :