مراحل لاک زدن

تاریخ درج: 1398/06/10
لاک زدن یکی از علاقه مندی خانم ها محسوب می شود که هیچ محدودیت سنی ندارد اما گاهی پس از انجام کار نتیجه چندان رضایت بخش نمی باشد. برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه ای ناخن های خود را مانیکور کنید باید با مراحل لاک زدن آشنا باشید. با ما همراه باشید.
 
- فراهم کردن وسایل مورد نیاز
یکی از مهمترین مراحل لاک زدن فراهم کردن وسایل مورد نیاز آن می باشد زیرا تا زمان خشک شدن قادر به انجام کاری نخواهید بود. بنابراین همیشه ابزار مانیکور، ناخن گیر، سوهان، تاپ کات، بیس کات و گوش پنبه را مانند یک ناخن کار حرفه ای در کنار خود داشته باشید. 
 
- مکان مناسب
برای لاک زدن نیاز به یک سطح صاف و یک دستمال تمیز دارید. همچنین دقت کنید اتاق شما تهویه کافی داشته باشد تا بوی لاک به دستگاه تنفس شما آسیبی وارد نکنید بخصوص اگر به آلرژی دچار هستید.
 
- پاک کردن سطح ناخن
قبل از لاک کردن سطح ناخن را با لاک پاک کن تمیز کنید حتی اگر روی ناخن های خود لاک ندارید. این کار باعث می شود چربی اضافی روی ناخن از بین رفته و ماندگاری لاک روی آن افزایش یابد.
 
- مانیکور  کردن
یکی از ابتدایی ترین مراحل لاک زدن، مانیکور کردن ناخن قبل از لاک می باشد. اگر ناخن های شکسته و نامرتبی دارید حتما آنها را به مدل دلخواه و در یک جهت سوهان بکشید. زیرا حرکات رفت و برگشتی و دایره ای ناخن را ضعیف کرده و باعث شکسته شدن ان می شود. 
 
- رفع کوتیکول ناخن
به بخش های کوچک پوست در قسمت انتهایی ناخن کوتیکول گفته می شود که تاثیر زیادی در جلوه لاک و ناخن دارد. برای یکدست و زیبا تر شدن لاک می توانید آنها را بوسیله ناخن گیر و یا وسیله مخصوص آن از بین ببرید. برای راحت تر انجام شدن این مرحله ناخن ها را در آب گرم فرو برده و یا پس از استحمام این کار را انجام دهید زیرا کوتیکول نرم بوده و به راحتی از بین می رود.
 
- زدن بیس کات
زدن بیس کات قبل از لاک علاوه افزایش مدت مانداری لاک، از زردی و لک شدن ناخن ها جلوگیری می کند. بیس کات ها دارای دو مدل متفاوت می باشند که یکی از آنها سطح ناخن را مات و یکدست کرده و دیگری به تقویت و رشد ناخن کمک می کند. بهتر است از هر دو مدل قبل از لاک زدن استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شود.
 
- انتخاب رنگ مورد علاقه
این مرحله یکی از اصلی ترین مراحل لاک زدن می باشد.سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با روحیه شما و موقعیت کاری تان سازگاری داشته باشد. همچنین از لاک های قدیمی استفاده نکنید زیرا به علت غلیظ شدن ظاهر خوبی روی ناخن ندارند.
 
- زدن تاپ کات
در انتها برای شفاف و یکدست شدن لاک از تاپ کات استفاده کنید. این لاک علاوه بر این باعث می شود زمان ماندگاری لاک روی ناخن افزایش یافته و لاک لب پر نشود. 
 
- شیکر لاک
استفاده از این وسیله جدید اختیاری بوده اما در صورت وجود روند لاک زدن را ساده می کند. بدین ترتیب که لاک ژله ای را رقیق کرده و از پخش شدن ژل نیز جلوگیری می کند. البته این وسیله را بیشتر ناخن کاران حرفه ای استفاده می کنند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :