ماسک مو طبیعی برای رفع موخوره

تاریخ درج: 1398/02/02
ساقه های ضعیف مو در اثر عوامل مختلفی مانند دکلره، سشوار کردن، اتو، شستشو با اب داغ، فر کردن مو و ... دچار موخوره و شکستگی شده و موها خشک می شوند. ماسک مو طبیعی برای رفع موخوره به علاوه روغن های طبیعی باعث تقویت موهای آسیب دیده و خشک می شوند.
  
1.ماسک ماست و روغن زیتون
1/4 لیوان ماست پرچرب
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
یکی از ماسک موهای طبیعی برای رفع موخوره ترکیب ماست و روغن زیتون می باشد. مواد بالا را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی موهای تمیز خود بمالید و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه موهای خود را بشویید. روغن زیتون باعث حفظ رطوبت در موها می شود و در نتیجه از خشک شدن و آسیب دیدن موها جلوگیری می کند.علاوه بر آن روغن زیتون باعث افزایش درخشندگی و هم چنین افزایش قد موها می شود.
 
2. ماسک زرده تخم مرغ و عسل
1 عدد زرده تخم مرغ
1 قاشق چایخوری عسل
را با یکدیگر ترکیب کرده و 2 ساعت قبل از حمام به موهای خود بمالید وسپس آبکشی کنید.عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می کند.تخم مرغ حاوی پروتئین و آمینواسید است که باعث تقویت موها می گردد.علاوه بر آن باعث پر پشت شدن و درخشان شدن موها نیز می شود.
 
3. ماسک روغن نارگیل گرم
1.4 لیوان روغن نارگیل
6 قطره رزماری
در بین ماسک های مو طبیعی برای رفع موخوره روغن نارگیل گرم به علت فواید بسیار آن طرفداران زیادی دارد.۱/۴ لیوان روغن نارگیل را به روش بن ماری و به مدت ۱۰ثانیه همراه با ۶ قطره روغن رزماری حرارت دهید. می توانید فقط به ساقه موها یا کل موها بزنید.بعد از مالیدن روغن به موها موهای خود را با حوله گرم نگه دارید.و پس از ۲۰ دقیقه با شامپو بشویید.
 
4. موز و عسل
موز 1 عدد
عسل به مقدار لازم
پوست یک موز را بکنید و له کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود 20 دقیقه تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود 2 هفته موخوره ی شما را کمتر کند.
 
5. 
تخم مرغ و پرتقال
تخم مرغ 2 عدد
آب پرتقال به مقدار لازم
ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می دهد و هم موهای تان را نرم می کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید. سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیت تان نکند. حدود 30 دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می تواند موهای خشک را نیز درمان کند.
 
6. روغن کرچک و رزماری
رزماری 6 قطره
روغن کرچک به مقدار لازم
رزماری برای جلوگیری از آسیب دیدن مو به دلیل موخوره بسیار مفید می باشد. شما می توانید بوسیله روغن کرچک و رزماری ماسک مو طبیعی برای رفع موخوره بسازید. عصاره ی گیاه رزماری را به همراه مقداری آب حدود 10 دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزیدش. حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور ه ی شما را کاهش خواهد داد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :