ماسک خواب چیست ؟!؟

تاریخ درج: 1398/05/14
ماسک خواب چیست ؟!؟ این اولین سوالی است که در مواجهه با این واژه ممکن است به ذهن شما برسد. این ماسک نوع جدید و نوینی از ماسک بوده که تاثیر زیادی در حفظ سلامتی و زیبایی پوست دارد که تمام طول شب مواد مغذی را به پوست رسانده و پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می دهد.
 
- ماسک خواب چیست ؟
ماسک خواب یک کرم مرطوب کننده و آبرسان عمیق با بافتی سبک و روان می باشد که رطوبت لازم را در طول شب به پوست می رساند. این ماسک در آب و هوای مرطوب تاثیر بیشتری داشته زیرا رطوبت بیشتری را از هوا جذب و به پوست منتقل می کند.
 
- انواع پوست
همانطور که گفتیم به دلیل جذب رطوبت تاثیر این ماسک بیشتر می باشد بنابراین کسانی که پوست چربی دارند به دلیل عدم تولید چربی اضافه در پوست مفیدتر می باشد. اما در کسانی که پوست خشکی دارند باعث ایجاد رطوبت خواهد شد و بهتر است از آن در آب و هوای مرطوب برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنند.
 
- تفاوت با کرم شب
تفاوت اساسی ماسک خواب و کرم شب در مواد تشکیل دهنده آنها و جذب بهتر ماسک خواب می باشد.کرم های شب به دلیل داشتن رتینول بالا باعث جوان ماندن پوست می شوند اما ماسک های خواب به دلیل دوز کمتر داشتن رتینول و مقدار بیشتر اسید گلیکولیک که خاصیت ضد میکروبی داشته و در ازبی بردن لکه های پوستی صورت موثر می باشند. 
 
- فواید ماسک خواب 
1. آبرسانی
به دلیل استفاده زیاد از روان کننده ها در اماسک خواب، آبرسانی از مهم ترین فوائد ماسک خواب می باشد که سرعت جذب رطوبت را بالا می برد. این مواد در هنگام شب جذب پوست شده و در صبح شما پوستی شفاف و جوان را احساس خواهید کرد.
 
2. تسکین دهنده 
 این ماسک ها با فرمولاسیونی ویژه موادی علاوه بر تقویت پوست، باعث کاهش استرس و آرامش پوست در خواب می شوند. برای تسکین بیشتر این ماسک، قبل از استفاده آن را درون یخچال نگهداری کنید تا آرامش پوست شما بیشتر شود.
 
3. ضد پیری
ماسک های خواب سرشار از آنتی اکسیدان بوده که پوست را در برابر اشعه خورشید محافظت می کند و با مقابله با رادیکال های آزاد باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست می شوند. 
 
4. لایه برداری
لایه برداری منظم با ماسک خواب از پوست پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد بخصوص مخصوصا برای کسانی که وقت این کار را در روز ندارند. اسید گلیکولیک موجود در این ماسک ها این کار را به آرامی انجام می دهند.
 
5. تمیز ماندن رختخواب
این نوع از ماسک ها در تمام طول شب به پوست صورت شما چسبیده و به راحتی جدا نمی شوند مگر خود شما آن ها را جدا کرده و بشویید. بنابراین نگران کثیف شدن رختخواب خود نباشید.
 
6. نحوه استفاده از ماسک خواب
استفاده از ماسک خواب بسته به نوع آن متفاوت است. اگر ماسک شما حاوی گلیکولیک یا رتینول می باشد بهتر است دوبار در هفته از آن استفاده کرده و به تدریج میزان استفاده از ان را افزایش دهید. 
 
نکات مهم 
- قبل از استفاده از ماسک خواب حتما پوست صورت خود را از مواد آرایشی و هرگونه آلودگی پاک کنید.
- اگر ماسک صورت شما بیش از اندازه شد می توانید اضافه آن را بردارید.
- اگر پس از استفاده حس کردید پوست شما هنوز خشک است، پس از جذب لایه اول، لایه دیگری روی  پوست خود قرار دهید. 
- هنگام بیدار شدن از خواب حتما صورت خود را بشویید یا با پاک کننده ملایم آن را پاک کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :