لوازم آرایشی ممنوعه در بارداری

تاریخ درج: 1398/05/30
همانطور که می دانید بارداری یک دوره خاص در زندگی هر خانم می باشد که نیاز به مراقبت های ویژه دارد و این فقط به تغذیه و مصرف ویتامین ها ختم نمی شود بلکه در مصرف لوازم آرایشی نیز باید دقت کرد. اگر در این دوران هستید بهتر است لوازم آرایشی ممنوعه در بارداری را بشناسید تا سلامت کودک را تضمین کرده و آن را فدای زیبایی نکنید.
 
1. پودر سفید کننده دندان 
در حالت معمولی پراکسید موجود در پودرهای سفید کننده های دندان برای بدن ضرری ندارد اما در دوران بارداری می تواند به جنین آسیب برساند. بنابراین در این دوران به جای آن از خمیر دندان هایی که حاوی سفید کننده دندان هستند، استفاده کنید.
 
2. اسپری مو و  لاک ناخن 
از دیگر لوازم آرایشی ممنوعه در بارداری برخی از محصولات زیبایی مانند اسپری مو و  لاک ناخن می باشند. این محصولات حاوی فتالات بوده که منجر به نقص های مادرزادی هنگام تولد نوزاد می شوند. بنابراین در هنگام خرید لاک دقت کنید که فاقد فتالات باشد و به جای اسپری مو نیز از موس یا ژل استفاده کنید.
 
3. رژ لب 
از آنجا که اکثر رژ لب ها حاوی سرب هستند و سرب می تواند باعث آسیب مغزی، افزایش فشار خون و مشکلات کلیوی شود، بنابراین بهتر است در دوران بارداری از رژ لب های بدون سرب استفاده کنید.
 
4. رنگ مو 
اگرچه مضر بودن رنگ مو در دوران بارداری به اثبات نرسیده است اما پزشکان توصیه اکید دارند در این دوران از رنگ مو استفاده نکنید. البته از آنجا که مقدار مواد شیمیایی موجود رنگ که توسط پوست سر جذب می شود چندان زیاد نبوده و یا  هایلایت هایی که با پوست سر تماسی ندارند نیز ضرری نخواهند داشت. اما در نهایت توصیه می شود در زمان بارداری بخصوص در 3 ماه اول بارداری از رنگ مو استفاده نکنید زیرا جنین در چند ماه اول بیش از هر زمان دیگری در حال شکل گرفتن است. اما اگر اصرار به استفاده از رنگ مو دارید از رنگ موهای فاقد آمونیاک را انتخاب کنید در غیر این صورت موجب حالت تهوع می شود. در هنگام رنگ نیز از ماسک صورت و دستکش استفاده کرده و در اتاق دارای تصفیه هوا این کار را انجام دهید و پس از اتمام کار، به خوبی بدن تان را بشویید.
 
5. کرم های ضد چروک 
یکی دیگر از لوازم آرایشی ممنوعه در بارداری کرم های ضد چروک می باشند. این کرم ها حاوی رتینول بوده که منجر به نقایص هنگام تولد، سقط جنین یا رشد ناقص جنین می شوند. بنابراین در این دوران از کرم های ضد چروک استفاده نکنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :