لوازم آرایشی حاوی ویتامین E

تاریخ درج: 1398/06/31
اگر جز افرادی هستید که زیاد آرایشی می کنید بهتر است برای سلامت پوست خود از لوازم آرایشی حاوی ویتامین E استفاده کنید. فواید این ویتامین بر هیچکس پوشیده نیست و شما با دقت بر محتویات لوازم آرایشی مورد نظر خود می توانید به راحتی آن را تهیه نمایید. 
 
- خواص ویتامین E
ويتامين E‌ جز ويتامين‌هاي قابل حل در چربي بوده و فعاليت آنتي‌اکسيداني دارد. ويتامين E به صورت طبیعی در روغن‌های گياهی مثل روغن بادام، دانه گندم، زرده تخم‌مرغ و به مقدار کمتر در ميوه‌ها و سبزي‌ها يافت مي‌شود. این ويتامين مي‌تواند از پوست در برابر راديکال‌هاي آزاد که به طور طبيعي حين فعاليت‌هاي طبيعي بدن يا در اثر مواجهه با عوامل محيطي مثل اشعه‌هاي ماوراي بنفش يا آلودگي به وجود مي‌آيند، دفاع می کند. از ويتامين E در کرم‌هاي آرايشي نيز بهره گرفته شده تا از پيري پوست جلوگيری کنند.
 
- فواید ویتامین E 
1.  خاصیت آنتي‌اکسيداني:
 ويتامين E روند پيري پوست را مختل کرده و از غشاي سلولي که از اسيدهاي چرب اشباع نشده پلي ساخته شده‌اند و نسبت به اکسيداسيون بسيار حساس‌اند، محافظت مي‌کند.
 
2. خاصيت ضد التهابي:
ويتامين E با جلوگيري از آزاد شدن برخي آنزيم‌ها يا ميانجي‌هاي مسوول التهاب از بروز التهاب پيشگيري مي‌کند.
 
3. محافظت در برابر اشعه‌ ماوراي بنفش :
استفاده از کرمي که حاوي ويتامين E است قبل از قرار گرفتن زير نور آفتاب مي‌تواند احتمال ايجاد چروک و تومورهاي سرطاني را کاهش دهد.
 
4. خاصيت مرطوب‌کنندگي: 
ويتامين E با مقاوم کردن قشر نازک هيدرو ليپيدي پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ مي‌کند. 
 
5. محرک حرکات زير پوستي:
 ويتامين E با تحريک سلول‌هاي رگ‌هاي خوني سبب افزايش حرکت زيرپوستي مي‌شود و به عبارتي خون را زير پوست به جريان مي‌اندازد. ·
 
! نکته آخر
معمولا در کشورهاي صنعتي کسي مبتلا به کمبود ويتامين E نيست. تنها افرادي که دچار مشکلات جذب از دستگاه گوارش‌اند يا رژيم بسيار فقير از نظر چربي دارند دچار کمبود ويتامين E مي‌شوند. به هر حال قبل از مصرف مکمل بايد در رابطه با ميزان مصرف و مدت زمان مصرف با پزشک مشورت کنيد.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :