قوانین مهم در رنگ کردن مو

تاریخ درج: 1398/06/13
اگر جز افرادی هستید که به طور مداوم موهای خود را رنگ می کنید بهتر است با قوانین مهم در رنگ کردن مو آشنا باشید تا موهایی خوشرنگ، زیبا و سالم داشته باشید. این قوانین بسیار ساده بوده و شما به راحتی می توانید آن را اجرا کرده و آرایشگر خود باشید.
 
1. رنگ دائمی یا موقت
رنگ‌های دائمی همان رنگ های معمولی هستند که نیاز به اکسیدان دارند، مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه بوده و ریشه‌های مو را هم باید ماهی یکبار رنگ كرد. رنگ‌های موقتی به شكل شامپو یا ژل و كف هستند و نیازی به اكسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو كردن از بین رفته و فانتزی هستند.
 
2. انتخاب رنگ مناسب
از  قوانین مهم در رنگ کردن مو انتخاب رنگ مو مناسب بر اساس رنگ چهره و رنگ پایه مو می باشد. بطور مثال اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید به سراغ رنگ بلوند خیلی روشن بروید یا اگر رنگ صورت شما سفید است و موهای‌تان خرمایی روشن دارید، رنگ‌های مسی و گرم شما را زیباتر نشان می دهد.
 
3. پوشش موی سفید
اگر بیشتر موی شما سفید است از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده نكنید زیرا ماندگاری کمی داشته و باز سفیدی موهای تان نمایان می شود. رنگ‌های دائمی و اصلی با اکسیدان 1 درصد سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.
 
4. دکلره
برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اكواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دكلره استفاده كنید. اگر خودتان تا بحال این کار را نکرده اید از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید تا موهای تان نسوزد
 
5. رعایت فاصله زمانی
یکی از قوانین مهم در رنگ کردن مو داشتن فاصله زمانی بین شش هفته تا دو ماه می باشد. در صورت رنگ مداوم موهای‌تان آسیب دیده و از بین میرود. اگر موهای شما آسیب دیده است بهتر است صبر كنید تا مو رشد كرده و سپس موهای رنگ شده و آسیب دیده را كوتاه كنید، یا نزد یک آرایشگر حرفه‌ای بروید.
 
6. عدم استفاده از حنا
حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای داشته اما اگر مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، كاری نمی‌توان كرد حتی نمی‌توان روی آن یك رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یك آرایشگر حرفه‌ای مراجعه كنید تا موهای تان  ریموو یا دکوپاژ کند.
 
7. محتاط بودن
اگر موهای‌تان را دكلره كرده‌اید، روی آن یك رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن كنید. دكلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. در ترکیب رنگی نیز هرگز  رنگ‌ها را با هم مخلوط نكنید مگر آنكه از یك خانواده باشند.
 
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :