قوانین سشوار کشیدن مو

تاریخ درج: 1398/07/28
بسیاری از افراد موهای خود را سشوار کرده و به آن حالت می دهند  اما با قوانین سشوار کشیدن آشنا نبوده و باعث میشوند مو آسیب ببیند. بنابراین برای داشتن موهایی خوش فرم و خوش حالت نیاز است بدانید که باید چگونه موهای خود را سشوار کنید. با ما همراه باشید.
 
1. خشک کردن مو
بهترین حالت برای آنکه موهایی خوش فرم داشته باشید بهتر است موهای تان کمی نم دار باشد. برای این کار پس از حمام کردن و گرفتن رطوبت مو را به وسیله یک پارچه نخی یا حوله نازک گرفته و سپس سشوار روی کمترین دما و بالاترین قدرت باد تنظیم کرده و زیر موهای خود بگیرید.
 
2. نحوه اصولی سشوار کشیدن
یکی از قوانین سشوار کشیدن مو خشک کردن پایین مو در ابتدا است برای این کار سشوار را پایین نگه داشته و پایین مو را با حرکات مداوم سشوار و به کمک یک برس یا شانه گرد خشک کنید. این کار باعث می شود گره های مو باز شود. سپس جهت سشوار را تغییر داده و این بار از بالای مو شروع به خشک کردن موهای خود نمایید. فراموش نکنید برای خشک کردن ریشه مو از درجه متوسط سشوار استفاده کرده و بیش از اندازه روی یک قسمت از مو متمرکز نشوید زیرا ریشه مو آسیب خواهد دید. برای راحتی کار می توانید موی خود را تقسیم بندی کرده به خصوص اگر پرپشتی دارید این کار باعث می شود مو وز نشود. پس از خشک کردن کامل مو و رفع پف آن بهتر است با یک برس موها را شانه بزنید. 
 
- اشتباهات متداول در سشوار کشیدن
- یکی از اشتباهات رایج و متداول در خشک کردن موها با سشوار عدم تقسیم بندی موهاست. عدم رعایت این نکته باعث می شود زمان بیشتری را صرف سشوار کشیدن کرده و روند خشک کردن نیز با مشکل مواجه شود.
 
- از دیگر قوانین سشوار کشیدن مو عدم استفاده از شانه های فلزی و سنگین می باشد زیرا این برس ها در اثر حرارت سشوار داغ شده و باعث آسیب دیدن موها می شود.
 
- زمانی که موها خیلی خیس و مرطوب است اقدام به سشوار کشیدن نکنید زیرا این عمل علاوه بر ریزش مو، مدت زمان خشک کردن مو را طولانی کرده و پس از سشوار نیز موهای تان وز و پف کرده خواهد شد.
  
- در آخر اینکه هرگز سشوار را در یک جهت نگه ندارید زیرا باعث می شود مو دچار آسیب شود. به همین دلیل بهتر است سشوار را در قسمت های مختلف سر تکان دهید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :