ضد آفتاب; SPF مناسب پوست شما

تاریخ درج: 1398/05/06
یکی از آیتم هایی که در فصول گرم سال استفاده از آن اهمیت بیشتری دارد کرم ضد آفتاب می باشد. اما باید قبل از خرید ضد آفتاب; SPF مناسب پوست شما مشخص شود زیرا هر میزانی از آن برای یک نوع پوست مناسب می باشد، بنابراین در خرید آن دقت کنید. فراموش نکنید  استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول سال اجباری است اما در تابستان به دلیل شدیدتر شدن اشعه خورشید، مصرف آن به دلیل سلامت پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
1. SPF ضد آفتاب چیست ؟؟؟
SPF معیار اندازه گیری محافظت از پوست در برابر اشعه UVB خورشید بوده که پوست را از سوختگی و آسیب دیدن محافظت کرده و مخفف عبارت Sun Protection Factor می باشد. میزان محافظت از پوست با کرم ضد آفتاب دارای SPF بیش از 150 دقیقه خواهد بود و این در حالی است که پوست شما بدون ضد آفتاب پس از 10 دقیقه در مقابل نور خورشید می سوزد.
 
2. میزان SPF
ضد آفتاب ها میزان های مختلفی از SPF را دارند و میزان آن نشان دهنده توانایی تحمل پوست در مقابل نور خورشید می باشد. نور خورشید دارای دو اشعه UVA و UVB است که در آن UVA اشعه پیر کننده و UVB قابلیت نفوذ بیشتر در پوست را دارد و میزان UVA در نور خورشید بیشتر از UVB است. بر طبق این تعریف می توانیم میزان درجه SPF را این گونه تعریف کنیم :
SPF 15 محافظت از اشعه UVB تا 93% 
SPF 30 محافظت از اشعه UVB تا 97% 
SPF 50 محافظت از اشعه UVB تا 98% 
با نگاهی به میزان درصدها به این نتیجه میرسیم که میزان محافظت از پوست در SPF های مختلف، تفاوت فاحشی ندارد.
 
3. SPF مناسب پوست شما
این باور که بالا رفتن SPF، قدرت محافظت کنندگی پوست در برابر نور خورشید را بالا می برد کاملا اشتباه است. در واقع هرچه میزان SPF بالاتر رود، مقدار چربی و مواد شیمیایی در آن نیز افزایش می یابد. بنابراین بهتر است که کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید زیرا یکی از بهترین انتاب ها برای استفاده روزانه می باشد. SPF های بالا با میزان 50 و 70 برای کسانی که ناراحتی پوستی دارند تجویز می شود.
 
4. نوع پوست
فرمولاسیون موجود در ضد آفتاب ها به گونه ای است که با خاصیت چندگانه خود برای انواع مختلف پوست کاربرد دارند اما در این میان SPF 30 برای هر نوع پوستی مناسب می باشد. 
اما اگر جز افرادی هستید که پوست شما خشک است باید از ضد آفتاب های مرطوب استفاده کنید. این ضد آفتاب ها حاوی مرطوب کننده هایی است که علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، رطوبت کافی را نیز به پوست می رسانند.
برای پوست های چرب نیز ضد آفتاب های فاقد چربی مناسب می باشد زیرا این نوع کرم از ترشح چربی اضافه جلوگیری می کند. بنابراین در هنگام خرید حتما به عبارت Oil-Free توجه کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :