ضد آفتاب بخورید تا نسوزید ؟!؟

تاریخ درج: 1398/05/23
ضد آفتاب بخورید تا نسوزید ؟!؟ شاید این عنوان کمی برای شما عجیب باشد زیرا همه ما می دانیم ضد آفتاب ها کرم های محافظ پوست در برابر نور خورشید می باشند اما همیشه اینطور نیست. برخی از مواد غذایی مانند یک ضد آفتاب عمل کرده که اگر آن ها را بخورید نمی سوزید. در واقع این مواد به علاوه استعمال کرم از پوست شما کاملا محافظت کرده و سلامت پوست شما را تامین می کنند.

- گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های بوده که در محافظت از پوست نقش مهمی دارند. حتی اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی به غذاهای مختلف نیز می‌تواند تا حدودی به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آثار تخریبی نور خورشید کمک کند.

- دانه کدو تنبل:
دانه های کدو تنبل غنی از یک ماده معدنی کمیاب هستند که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و یک عامل ضدالتهاب عمل میکنند. این ماده معدنی، آثار حفاظتی مطلوبی در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید دارد و به تسریع و تسهیل بهبود زخم‌های بدن، ترمیم و تقویت دستگاه ایمنی بدن و پیشگیری از تولید آکنه نیز کمک می‌کند.

- روغن زیتون:
روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی چربی امگا3 است که در همراهی با آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در خود خاصیت ضدالتهابی داشته و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. این روغن بیشتر در غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود.

- فلفل قرمز:
ویتامین C موجود در فلفل قرمز منجر به کلاژن‌سازی و مبارزه با چین و چروک صورت می‌شود و التهاب پوست را کاهش می‌دهد.

- زردچوبه:
زردچوبه یکی از ادویه‌های سالم هندی است که حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست که پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد حفظ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید را کاهش می دهد.

- ماهی آزاد:
ماهی آزاد یکی از سالم‌ترین ماهی‌ها است که امگا 3 موجود در آن می‌تواند به حفظ و ارتقای سلامت مغز و پوست کمک کند. خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ماهی‌های چرب مثل سالمون نیز به جوان ماندن پوست منجر می‌شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :