صابون های خانگی دست ساز

تاریخ درج: 1398/06/10
بطور حتم شما هم مانند افراد دیگر از صابون های آماده برای نظافت و بهداشت خود استفاده کرده اید اما اگر با انواع و نحوه ساخت صابون های خانگی دست ساز آشنا شوید، قطعا آماده سازی و استفاده از آن برای شما در الویت قرار خواهد گرفت.
 
- نحوه ساخت
برای ساخت صابون های خانگی دست ساز می توانید از انواع روغن های طبیعی با رایحه های مختلف استفاده فقط دقت کنید این مواد ارگانیک باشند. همچنین می توانید از موادی همچون جو دوسر، نمک دریایی و قهوه نیز که برای بافت پوست و لایه برداری از آن مفید می باشند در ترکیب این صابون ها بهره ببرید.
برای ساخت در مرحله اول باید گل های خشک و مورد علاقه خود و یا حتی برگ و گل های طبیعی را درون قالب سیلیکونی قرار دهید. سپس یک صابون گلیسیرین شفاف و بدون بو را درون  مایکروفر و یا به روش بن ماری ذوب کرده و اسانس های روغنی و خوشبوی خود را در حدود 20 تا 25 قطره به آن اضافه کنید. دقت کنید تا در طی انجام این مراحل ترکیب بدست آمده گرمای خود را از دست ندهد. سپس تمامی مواد را به قالب سیلیکونی اضافه کرده و اجازه دهید 24 ساعت استراحت کرده تا جامد شود و پس از آن از قالب جدا کرده و استفاده کنید.
 
- صابون خانگی مخصوص پوست خشک
اگر پوست خشکی دارید می توانید در هنگام سخت صابون های خانگی دست ساز خود به جای اسانس های روغنی و معطر از روغن نارگیل و عصاره بادام استفاده کنید.
 
- صابون خانگی مخصوص پوست چرب
برای تهیه صابون های خانگی دست ساز مخصوص پوست چرب کافی است به صابون گلیسیرین ذوب شده مقداری پوست لیمو رنده شده و کمی نعنا اضافه کنید. برای اضافه کردن نعنا باید ابتدا آن را آبپز کرده و آب اضافی آن را بگیرید. 
 
- صابون خانگی لایه برداری
برای ساخت صابون های خانگی دست ساز جهت لایه برداری باید از انواع مواد طبیعی مانند دانه های قهوه، نمک دریا، بلغور جو دوسر، شکر و خشخاش در ترکیب خود استفاده کنید.
 
- صابون خانگی مخصوص آشپزخانه
در آشپزخانه میتوانید به جای مایع از صابون های خانگی  استفاده کنید. برای ساخت این نوع صابون بهتر است از عصاره مرکبات مانند لیمو و پرتقال استفاده کنید. 
 
- صابون خانگی ضد جوش
افراد دارای پوست چرب بیش از باقی افراد در معرض جوش زدن هستند. بنابراین اگر پوست شما چرب است و قصد ساخت صابون دست ساز خانگی را دارید باید از مواد ضد جوش در ترکیب خود استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن جوش و تنظیم چربی پوست زردچوبه می باشد. این ماده زرد رنگ و مفید خاصیت احیا و جوانسازی پوست را دارد. 
روغن زیتون نیز خاصیت ضد عفونی کننده داشته و موجب از بین رفتن جوش و نرمی پوست می شود. البته می توانید از روغن درخت چای هم استفاده کنید زیرا علاوه بر آبرسانی و لایه برداری، خاصیت ضد لک را نیز داراست.
عصاره انار با خواص آنتی باکتریال خود در این زمینه موثر می باشد. صابون خانگی ضد جوش انار علاوه بر رفع جوش در جوانسازی و شفافیت و همچنین جلوگیری از ایجاد چین و چروک تاثیر بسزایی دارد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :