شیر و تاثیر آن بر پوست

تاریخ درج: 1398/01/27
مواد غذایی تاثیر زیادی در زیبایی پوست دارند در این شیر و تاثیر آن بر پوست و زیبایی بر کسی پوشیده نیست. شیر به دلیل داشتن کلسیم و پروتئین برای سلامتی و استحکام استخوان ها و همچنین عضله سازی و  تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس یک نوشیدنی معجزه آسا است.
 
فواید شیر برای زیبایی پوست صورت
 
1. کاهش چین و چروک
شیر حاوی مقدار زیادی ویتامین D است.ویتامین D باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود.همان طور که می دانید کمبود کلاژن باعث چروک و پیر شدن پوست می گردد.به همین دلیل شما می توانید با نوشیدن شیر روند پیری پوست خود را به تعویق بیاندازید.
 
2. بهبود رنگ پوست
شیر، باعث بهبود و آرامش پوست شما می شود.بسیاری از سالن های زیبایی برای درخشان شدن و شفاف شدن پوست از شیر استفاده می کنند.شیر به دلیل داشتن مینرال و ویتامین باعث بهبود رنگ پوست شما می شود.
 
3. شیر ،تمیز کننده فوق العاده
شیر باعث پاکسازی و تمیز شدن پوست می شود.شیر یاعث از بین رفتن چربی اضافه در پوست صورت می شود.برای این منظور مقداری شیر را به پنبه آغشته کنید و به آرامی صورت خود را مالش دهید.بعد از ۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید و تفاوت را احساس کنید.پوست شما شفاف و نرم می شود.
 
4. درمان مشکلات پوستی شما 
شیر حاوی ویتامین B۱۲ است.یک لیوان شیر در طول روز نصف احتیاج شما به ویتامین B۱۲ را تامین می کند.اما فایده ویتامین B۱۲ برای پوست چیست ؟ویتامین B۱۲ دارای فواید بسیاری برای پوست ،موها و ناخن است.و مشکلات پوستی از قبیل پوست خشک ،اگزما ،قرمزی و غیره را برطرف می کند.
 
5.کوچک شدن منافذ پوست
برای کوچک کردن منافذ پوست صورت ،شیر بهترین گزینه است.نه تنها شیر بلکه دیگر محصولات لبنی نیز برای کوچک کردن منافذ پوست مفید هستند.
 
6. کاهش روند پیری پوست
شیر به دلیل داشتن پروتئین ،کلسیم ،سلنیوم با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کند.رادیکال های آزاد باعث آسیب های زیادی به پوست می شوند.شیر به همین دلیل باعث کاهش روند پیری پوست وجوان ماندن آن می شود.
 
7. مرطوب شدن پوست
شیر به طور طبیعی باعث مرطوب شدن پوست می گردد.نوشیدن شیر در طول روز رطوبت مورد نیاز آن را و آب کافی به پوست را تامین می کند.علاوه بر آن می توانید از ماسک هایی حاوی شیر نیز استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :